Opgelost door Jaguar: De auto heeft veel te vaak problemen gehad in 3 jaar

content Opgelost
Jaguar XE Taxi

Ik bezit de auto sinds januari 2016. De auto heeft al 4 jaar herhaaldelijk klachten, defecten, herhaalde defecten. Het gevolg is geweest dat ie alsmaar ter reparatie is aangeboden. Laatstelijk zijn reparaties niet goed uitgevoerd. Bij ophalen van de auto na vervangen motor, bleek deze te bonken, de start knop functioneerde niet. De motor begon weer te rammelen. Herhaaldeijk bij Kimman Amsterdam langs geweest, er is een lijst met historie van werkzaamheden daar. De hoofdmonteur heeft er zo de pest in dat hij de auto gewoon noet goed laat repareren. Ze doen als maar alsof en er wordt gezegd de auto heeft geen klachten. Ondanks video fragmenten van de herrie van de auto, werdt er niets mee gedaan. Men heeft net zo lang gewacht tot het officiële (op papier) garantie verliep.

Issue 2 is de Jaguar care, om de 40.000 km gedurende garantie dient onderhoud plaats te vinden aan de auto. Dit is niet met regelmaat gebeurd. Waarom, 1) omdat de auto regelmatig stuk was (motor 2 keer vervangen, 30 dagen per keer) en de planning altijd vol zat bij Kimman, andere filialen wilden niet helpen want de auto moest terug naar Kimman, Kimman plande altijd in de toekomst, ik heb volgende maand de tijd. Zo doende heeft de auto niet zijn Jaguar care onderhoud gehad (olie, filters, etc) en bij de laatste keer eerd er niet gezegd dat de Jaguar care niet is verleng. ( Jaguar heeft half jaar extra garantie op de auto gegeven omdatvde motor 2 keer stuk ging) maar heeft de Jaguar care niet verlengd. Zo is er een factuur van €600 ontstaan die naar mijn weten onterecht is.

- alle problemen met betrekking tot de motor, ratelende motor, geluiden die niet thuis horen, repareren, onder de garantie die van toepassing is op reeds uitgevoerde reparaties.

- onterechte factuur van €600 crediteren.

- Motor 2 keer stuk
    - Uitlaat 2 keer stuk
    - Raam beschadigd door ruitenwisser
    - Dakraam schuift niet goed dicht
    - Olie lekkage 2x
    - Motor houders 3x stuk
    - Turbo 2x stuk

- Planning elke reparatie tot 1,5 maand in de toekomst

- De auto is meer dan 2 tot 3 maanden in reparatie geweest bij elkaar opgeteld

- Niet meer welkom bij de dealers

- Status auto: Traktor geluid uit de motor, trillende motor, vast geslagen motor steunen, afname kracht bij optrekken, verdubbeling brandstof verbruik. Deze klachten zijn in mei, juni en Julie 2019 gemeld met de dealer maar ze hebben er niets mee gedaan.
    Jaguar XE Taxi
    Reactie dealer Kimman Amsterdam, ma laten zien video beelden en langs gaan voor afspraak waar na gezegd werd de auto heeft GEEN problemen:

“ Goedemorgen,

Luisteren naar een speaker van een telefoon is ook wat anders dan luisteren naar de motor zelf.
    Tevens heeft onze chef werkplaats ook live niets kunnen vaststellen. “

- Te gek voor woorden.
    Jaguar XE Taxi
    Email verzonden binnen de garantie, ze hebben er niets mee gedaan:

—————

Beste Jeroen,

Ik maak mij zorgen om het volgende:

- De groene A knop op het display, auto start, auto shutdown, brand niet meer en functioneert ook niet meer

- na laatste onderhoud, bij het ophalen van de auto heb ik meneer Jeroen aangegeven, bij het starten van de auto (startknop) duurt het lang voordat de auto start! ( doet ie niet meer nu )

- de auto bonkt soms, als of ie iets er uit spuugt

- Ik was 14 dagen terug bij u, heb aangegeven dat de motor of iets dergelijks trilt.
    Uw hoofdmonteur liep mee kon niets waar nemen.

- Ik heb een video fragment naar uw andere monteur gestuurd met traktor geluid uit het rooster.

- de auto heeft minder kracht bij optrekken

- de toeren gaan boven de 2 zitten bij optrekken

- het trillende geluid is waar te nemen na enige tijd gereden te hebben.

- er branden geen lampjes

- heb een collega met mercedes diesel gesproken, hij zei het kan je poli zijn die los zit ( deze is al een keer in brand gegaan )

- ook de lekkage ruiten vloeistof links voor uit het rooster is nog altijd niet gemaakt. ( deze is gemaakt. Het heeft mij 7x5L ruitenvloeistof gekost, want, er was geen lekkage maar een nieuwe functie volgens de dealer, namelijk de koplampen worden nu schoon gespoten. €75 armer en niemand luisterde naar mij : Ik had dus wel lekkage. )

Jaguar XE Taxi
Op 4-10-2019 zijn de problemen met motorsteun, looprollen, uitlaat, schuifdak door Jager Heemskerk verholpen. Snel, vakkundig, deskundig, efficiënt en vriendelijk. Daar kan Kimman Amsterdam nog wat van leren! Bedankt Jager Heemskerk en Jaguar Benelux. Maar ook mijn collega’s. Zonder jullie hulp had ik het nooit gered.

Ook een klacht indienen over Jaguar?