Klacht Jamin: 2 verschillende prijzen hanteren voor precies hetzelfde artikel

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 363986
Gebruiker
Foutechocola40
Datum
2 reacties

Details

Klacht

De prijzen die de webshop van Jamin hanteert kunnen afwijken van de prijzen die in de winkel gehanteerd worden. Ik heb 2 chocolade Bierflesjes gezien op de webshop van Jamin. Omdat ik te laat was met bestellen heb ik de winkel in Breda (lange brugstraat 8 )gebeld en zei vertelden mij dat deze Flesjes 2 dagen later binnen zouden komen. Ben idd gebeld door een van de medewerkers dat de levering was gearriveerd en dat ik de flesjes kon komen ophalen. Tot zover allemaal prima geregeld. Alleen blijken de flesjes ineens per stuk 1,5 euro duurder te zijn. Op de site 6,-- per stuk en in de winkel 7,5 (25% duurder) terwijl dit nergens vermeld staat en ook het winkel personeel mij daar niet op gewezen heeft tijdens het eerste telefoongesprek. In dat gesprek heb ik verwezen naar de site van Jamin. Ik vind dit een hele rare manier van zakendoen. Je gaat er als klant toch vanuit dat de prijzen op de site hetzelfde zijn dan in de winkel tenzij daar expliciet melding van wordt gemaakt.

Gewenste oplossing

verschil terug betalen en duidelijk vermelden dat prijzen webshop en winkel hetzelfde maken.
Geboden oplossing
Geen oplossing. Alleen een uitleg dat elke winkel van jamin eigen prijzen kan hanteren. Dat dit op de site nergens genoemd wordt is verder niet uitgelegd.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

2 reacties

  1. Auteur
    Jamin
    Datum
    Beste A. Gemmeke,

    het prijsverschil tussen verschillende vestigingen en de webshop is te wijten aan het feit dat Jamin meerdere prijslijnen heeft voor het assortiment.

    Afhankelijk van welke vestiging je bezoekt, kunnen er dus inderdaad verschillende prijzen gehanteerd worden. Wij zijn een full franchise organisatie. Dit wil zeggen dat onze eigen ondernemers het recht hebben om hun eigen prijzen te hanteren. Er zijn ook vestigingen waar met onze toestemming wordt afgeweken van de verschillende prijslijnen die wij adviseren, en de prijs nog een stuk hoger uitvalt (denk aan Amsterdam).

    Een dergelijke werkwijze is niet ongebruikelijk voor een franchise, en gaan het business model ook niet veranderen. De webshop voert altijd de goedkoopste prijslijn, maar klanten staat het vrij om te kiezen op andere (stedelijke) Jamin locaties te kopen waar mogelijk hogere prijzen worden gehanteerd. Het voordeel is dat je dan geen verzendkosten hebt.

    Ik hoop uw vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben en wens u een heel prettige dag verder.
    Met vriendelijke groet,

    Christian Woudenberg
    Webshopmanager Jamin
  2. Auteur
    Foutechocola40
    Datum
    Ik snap de logica van deze Prijzenaanpak in Franchiseland maar als klant zou het wenselijk zijn om dit op de site dan duidelijker aan te geven. Nu moet je daar door schade en schande achterkomen en dat vind ik niet netjes.

    Met vriendelijke groet,

    Anya Roeling

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Jamin?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen