Opgelost door Jamin: Cadeaubon kopen op afspraak

J.P.H. van der Sneppen

Wij kregen te horen van de winkelmedewerker van Jamin Rijswijk dat cadeaubonnen alléén verkocht mogen worden door de filliaalmanager. Deze was op dat moment niet aanwezig en zou die dag niet meer terug komen. We moesten maar een andere dag terug komen en hopen dat de manager dan wél beschikbaar zou zijn. Het meisje kon niet zeggen wanneer dat zou zijn. Nu waren wij van sinds om best wel een redelijk bedrag uit te geven aan een bon en een cadeau. Tja; met deze houding zijn ze omzet mis gelopen én een klacht rijker!

Medewerkers trainen en de dienstverlening verbeteren. Mij zijn ze als klant kwijt; wat ze bieden kan ik op andere plaatsen wél krijgen met bijbehorende dienstverlening. Bovendien wil ik dat het hoofdkantoor op de hoogte is van de praktijken in den lande. Dit lijkt mij niet de manier waarop je met klanten om wil gaan

J.P.H. van der Sneppen
    Jammer dat er niet gereageerd wordt op klachten. Blijkbaar gaan de zaken goed....
    Jamin
    Beste J.P.H. van der Sneppen,

bedankt voor uw feedback, die wordt zeker niet terzijde gelegd. Omdat wij een full franchise organisatie zijn zal ons franchisemanagement eerst contact opnemen met de ondernemer over deze klacht. Dit gebeurt vanochtend. Als franchisegever verwachten wij een hoge standaard van klantvriendelijkheid. Er zal een gesprek plaatsvinden over het beleid ten opzichte van cadeaubonnen en perstoneeltraining van Jamin Rijswijk.

Het is natuurlijk onacceptabel (met name in deze tijden) dat een klant met een legitieme cadeaubon de deur gewezen wordt en verzocht wordt een andere dag terug te komen om deze te verzilveren. Dit is niet de dienstverlening waar wij voor staan als Jamin - klanten moeten ten alle tijden geholpen worden door alle winkelmedewerkers.

Onze verder vraag voor u is hoe wij dit voor u mogen goedmaken? Wij vinden het prettig om klanten die niet goed zijn behandeld een coulance te geven, zij het in de vorm van een gewenst product of een nieuwe cadeaubon. Daarnaast wil ik u ook de optie bieden dat onze ondernemer van Rijswijk even contact met u opneemt om de situatie uit te leggen, wellicht dat hij u persoonlijk tegemoet wilt komen om dit goed te maken.

Hoor graag van u wat uw voorkeur heeft?

Chris Woudenberg
    Webshop en IT manager
    Beste Chris,

Wij wilden een bon kopen. Juist in deze tijden willen wij ondernemers steunen. Het ging om een cadeau voor het afscheid van een collega. Nu is de ondernemer deze omzet mis gelopen. Het feit dat hij hierop aangesproken wordt is voor mij voldoende. Ik hoop dat hij hiervan leert. Natuurlijk lees ik graag waarom niet iedereen een bon kan (of mag?) Verkopen. Dit kost hem klanten en Jamin goodwill. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard zou een mooi tegeltje voor boven de kassa zijn 😉.

Jaap
    Jamin
    Beste Jaap,

bedankt voor de begripvolle toon, erg fijn! Mijn collega heeft contact gehad met de ondernemer, die met enige verbazing reageerde op de uitspraken van de medewerkster. Hij heeft uitgezocht wie dit was en zal met haar een functioneringsgesprek aangaan. Het beleid is nl. dat alle medewerkers klanten kunnen (en moeten) helpen wanneer deze om een cadeaubon vragen. Hier is geen bijzondere toestemming of autorisatie van de manager voor nodig. Daarom biedt hij zijn oprechte excuses aan.

Als goedmakertje voor de hinder wil ik aanbieden dat wij u een cadeaubon toesturen t.w.v. 10,- Euro. Mag dit op Willem Dreespark 238, 2531 SR Den Haag?

J.P.H. van der Sneppen

Ook een klacht indienen over Jamin?