Klacht JBL Hartman: JBL beschuldigt ons van “misbruik van de USB poort” en weigert kosteloze reparatie.

Klachtnummer
# 279628
Gebruiker
vanderWindt
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Onze JBL Flip 3 laadt na 2 jaar en 2 weken niet meer op. Dit is dus net na het verlopen van de garantietermijn. Aangezien wij er altijd heel netjes mee zijn omgegaan en de Nederlandse wet aangeeft dat ook na de garantieperiode recht bestaat op gratis reparatie of vervanging hebben we het probleem gemeld via een formulier op de service website van JBL. We kregen een reactie van Harman Support. Men vroeg een foto te sturen van de USB poort en concludeerde daaruit dat het probleem was veroorzaakt door “misbruik van de USB poort” en dat men niets voor ons kan betekenen. Er is echter helemaal geen sprake van schade aan de box.
Wij hebben aangegeven dat wij normaal met het apparaat zijn omgegaan en dat het bij ons al jaren goed bekend is hoe een USB poort moet worden gebruikt. Vele andere apparaten met een USB poort gebruiken wij dagelijks zonder problemen, de meeste ruimschoots langer dan 2 jaar. Tevens hoeft de JBL helemaal niet vaak opgeladen te worden.
Na flink wat e-mail verkeer met Harman Support bood men 2 opties;
1. Een waardebon van 35% korting op de webshop van JBL òf
2. Het opsturen van de Flip 3 naar het service centrum. Als men daar bepaalt dat dit niet door misbruik komt, mag het gratis hersteld worden. Maar als ze daar ook vinden dat het door misbruik komt moeten we de onderzoekskosten zelf betalen.
Onze stelling is dat de USB poort van JBL blijkbaar niet stevig genoeg is gefabriceerd, zodat deze na 2 jaar en 2 weken niet meer functioneert. Daarom verwachten wij kosteloze reparatie of vervanging van de JBL Flip 3.

De oplossing

Kosteloze reparatie of vervanging van de JBL Flip 3.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat JBL Hartman hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over JBL Hartman?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen