Klacht JH Watersport: Buitenboordmotor met defecten

mevr Siem

Ik kocht een 2dehands buitenboordmotor bij JHWatersport in Noordeloos, met 2 maanden garantie. Na een paar dagen bleek de tankdop te lekken. Gebeld met JHWatersport. Reactie: "Je moet die dop er ook niet scheef op draaien.." "Nee, daar ligt het niet aan", zei ik. De motor teruggebracht, 2 uur reistijd met file. Daar bleek ook dat de tankdop behoorlijk lekte, dus we kregen een andere dop. Een week of wat later lekte er olie van onder de kap. Weer gebeld. "Dat komt omdat je de motor op de verkeerde kant hebt gelegd." "Nee, ik weet 100% zeker dat dit niet is gebeurd, daar hebben we extra goed op gelet." "Nou, ik weet wel zeker dat-ie wel op de verkeerde kant heeft gelegen." Weer de motor teruggebracht. Motor achtergelaten, na ruim 1 week opgehaald. "Hebben jullie een lek gevonden?" Nee, natúúrlijk niet! Hoe goed kun je liegen? Niet zo heel goed dus... Ik had een motor met 2 defecten gekocht, en de after sales service kan stukken beter.

Niet meer nodig, het probleem is nu opgelost, maar de manier waarop, laat te wensen over, en dat wilde ik toch even laten weten. Hoe het anders kan: 1) Nooit meteen roepen dat het aan de klant ligt, je kunt beter zeggen: "Komt u maar langs, dan kijken we er even naar." 2) Niet jokken en volhouden dat het toch aan de klant ligt. Je kunt beter eerlijk zijn. Slimme klanten kunnen zien of je de waarheid vertelt. Slimme klanten hebben alleen geen zin in een welles/nietes verhaal.

JH Watersport is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

mevr Siem
    Hoe geef je goede service? Kom de klant tegemoet, denk vanuit de klant, en heel belangrijk: wees eerlijk, klanten houden er niet van om bedonderd te worden waar ze bij staan. Eerlijk duurt het langst! Lijkt me verder een duidelijke zaak...

Ook een klacht indienen over JH Watersport?