Opgelost door Jijenwij: JIJ en WIJ steelt klanten van andere dienstverlening op een achterbakse wijze

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 290220
Gebruiker
Theo1611
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Gebeld door een medewerker van JIJ en WIJ financiele diensten en verzekeringen op 23 januari 2018 om 19.27 uur. De meneer wist mij te verzekeren dat de tussenpersoon waarbij ik een aantal verzekeringen en financiele diensten heb lopen failliet is gegaan, en dat JIJ en WIJ deze diensten heeft overgenomen. Vanuit een goede service naar de klant toe bood hij mij een gesprek aan om even al mijn lopende zaken door te nemen en te kijken naar wat er kan worden verbeterd of aangepast. Toen ik betrokkene vroeg om welke zaken het dan ging vertelde hij mij dat dat in beheer is bij een collega van JIJ en WIJ en hij daar dus niet direct een antwoord op kon geven. Hij stelde voor om een afspraak in te plannen zodat we dat ter plekke konden bespreken. Hierop gaf ik aan dat hij mij een mail mag sturen met alle zaken die door het faillissement nu onder JIJ en WIJ vallen en dat we daarna kunnen afspreken. Dit zou jij doen en daarmee werd het telefoongesprek afgesloten.

Hierna heb ik gelijk mijn tussenpersoon gebeld die mijn financiele zaken en verzekeringen in beheer heeft. Hij gaf aan dat er niemand failliet is gegaan en er niks aan de hand is.

Voor mij duidelijk dat het hier gaat om een aggresieve vetkooptactiek waarbij via een slinkse wijze klanten van andere dienstverleningen worden afgepakt.

Gewenste oplossing

Helaas heb ik de naam van de medewerker niet onthouden. Ik verwacht ook niet dat hij terugbeld gezien het feit dat hij niet kan voldoen aan mijn vraag. Ik weet niet of deze handelswijze gebruikelijk is voor JIJ en WIJ, maar het is belangrijk dat mensen zijn gewaarschuwd voor deze achterbakse werkwijze. Ook denk ik dat het goed is dat JIJ en WIJ bij zichzelf te rade gaat om de desbetreffende medewerker op te sporen en straffen voor het feit dat hij JIJ en WIJ in een slecht daglicht brengt, mits het natuurlijk niet de gebruikelijk werkwijze van JIJ en WIJ zelf is.
Geboden oplossing
Als aanvulling op bovenstaande: inmiddels ben ik schriftelijk door JIJ en WIJ op de hoogte gesteld dat de collega is aangesproken op zijn werkwijze. Daarbij is nadrukkelijk aangegeven dat dit niet de gebruikelijke werkwijze van JIJ en WIJ is en dat dit niet meer mag gebeuren. Ook kwam ik samen met de leidinggevende van de werknemer tot de conclusie dat het hier deels om een misverstand gaat omdat er wel degelijk sprake is geweest van een financiële dienstverlener die failliet is gegaan. Dit ging echter om een oud dossier. Kortom: ik trek mijn beschuldiging over, dat JIJ en WIJ klanten steelt in, en hou het bij een onduidelijke communicatie door de medewerker wat voorkomen had kunnen worden door een vooraf gedegen onderzoek naar de huidige situatie. JIJ en WIJ bedankt voor de fatsoenlijke wijze van te woord staan en de oplossing!
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Jijenwij hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Theo1611
    Datum
    Inmiddels is er door JIJ en WIJ contact opgenomen en hebben zij mij uitgelegd dat dit absoluut niet de werkwijze is van JIJ en WIJ. Integendeel staan zij ervoor dat dergelijke praktijken niet mogen plaatsvinsen. Vandaar dat alle telefonische contacten worden gedaan vanuit eenzelfde locatie en eenzelfde telefoonnummer en dit wordt geregistreerd. Het telefoontje dat ik had ontvangen ging om een privé nummer en dus ook niet door JIJ en WIJ te achterhalen. JIJ en WIJ heeft aangegeven er alles aan te doen om de desbetreffende persoon te achtethalen. Ik wordt hiervan op de hoogte gehouden.

    Ik ben tevreden met de behandeling van mijn klacht. JIJ en WIJ bedankt.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Jijenwij?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen