Wij vinden dat Jijenwij hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Opgelost door Jijenwij: JIJ en WIJ steelt klanten van andere dienstverlening op een achterbakse wijze
Details
Klacht
Gebeld door een medewerker van JIJ en WIJ financiele diensten en verzekeringen op 23 januari 2018 om 19.27 uur. De meneer wist mij te verzekeren dat de tussenpersoon waarbij ik een aantal verzekeringen en financiele diensten heb lopen failliet is gegaan, en dat JIJ en WIJ deze diensten heeft overgenomen. Vanuit een goede service naar de klant toe bood hij mij een gesprek aan om even al mijn lopende zaken door te nemen en te kijken naar wat er kan worden verbeterd of aangepast. Toen ik betrokkene vroeg om welke zaken het dan ging vertelde hij mij dat dat in beheer is bij een collega van JIJ en WIJ en hij daar dus niet direct een antwoord op kon geven. Hij stelde voor om een afspraak in te plannen zodat we dat ter plekke konden bespreken. Hierop gaf ik aan dat hij mij een mail mag sturen met alle zaken die door het faillissement nu onder JIJ en WIJ vallen en dat we daarna kunnen afspreken. Dit zou jij doen en daarmee werd het telefoongesprek afgesloten.Hierna heb ik gelijk mijn tussenpersoon gebeld die mijn financiele zaken en verzekeringen in beheer heeft. Hij gaf aan dat er niemand failliet is gegaan en er niks aan de hand is.
Voor mij duidelijk dat het hier gaat om een aggresieve vetkooptactiek waarbij via een slinkse wijze klanten van andere dienstverleningen worden afgepakt.
Gewenste oplossing
Helaas heb ik de naam van de medewerker niet onthouden. Ik verwacht ook niet dat hij terugbeld gezien het feit dat hij niet kan voldoen aan mijn vraag. Ik weet niet of deze handelswijze gebruikelijk is voor JIJ en WIJ, maar het is belangrijk dat mensen zijn gewaarschuwd voor deze achterbakse werkwijze. Ook denk ik dat het goed is dat JIJ en WIJ bij zichzelf te rade gaat om de desbetreffende medewerker op te sporen en straffen voor het feit dat hij JIJ en WIJ in een slecht daglicht brengt, mits het natuurlijk niet de gebruikelijk werkwijze van JIJ en WIJ zelf is.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.