Klacht JohnBeerens.com: 25% waardevermindering zonder bewijs te willen/kunnen overleggen riekt naar oplichting!

Fit07

Op 16 augustus 2019 kreeg ik bericht van JohnBeerens.com dat de Diva Pro Digital Crimper die ik reeds retour had gestuurd was ontvangen. Echter werd gesproken over zogenoemde 'gebruikssporen' die waren aangetroffen op de Diva Pro Digital Crimper, en dat om deze reden een waardevermindering van 25% toegepast zou worden. Onderaan werd vermeld of ik akkoord zou gaan met de terugbetaling van 75% van het aankoopbedrag, of dat ik alsnog de retour terug zou willen ontvangen.
Op dezelfde dag, 16 augustus, heb ik direct een nette reactie gestuurd dat ik mij niet kon vinden in de daadwerkelijk aangetroffen gebruikssporen die werden benoemd, en dat ik hiervan om deze reden graag foto's met aanwijzingen wilde ontvangen. Op 29 augustus had ik nog steeds geen reactie ontvangen, en heb ik een reminder gestuurd. Dit tevens gezien het feit dat er via AfterPay een aflooptermijn liep voor betaling. Op 3 september heb ik nogmaals een herinnering gestuurd, en gezien het uitblijven van een reactie heb ik op 5 september 2019 telefonisch contact moeten opnemen met AfterPay om de rekening te 'freezen' zodat er geen extra kosten in rekening gebracht zouden worden op mijn factuur gezien een te late betaling. Alleen dit vind ik al veel te ver gaan!
AfterPay zou contact opnemen met JohnBeerens.com, en op dezelfde dag, 5 september, heb ik dan ook een bericht ontvangen van JohnBeerens.com, wederom zonder uitblijven van mijn vraag om foto's. Als reactie heb ik dezelfde avond teruggestuurd dat ik geen idee meer heb of er bewust geen antwoord gegeven wordt op voorgaande e-mails en vervolgens wederom om bewijsmateriaal gevraagd. Vervolgens heb ik op 10 september van een andere werknemer van JohnBeerens.com twee foto's ontvangen van een beschadigde doos (!?). Mijn vertrouwen in JohnBeerens.com (en ook geduld) raakt op, en daarom deze klacht. Er wordt geclaimd dat er 25% waardevermindering van toepassing is door gebruikssporen op de Diva Pro Digital Crimper, waarvan nooit bewijsmateriaal overlegd wordt en vervolgens krijg ik twee foto's van een beschadigde doos. Om deze reden een percentage van 25% willen stelen van het gehele aankoopbedrag is natuurlijk absurd. Het gevoel hier opgelicht te worden wordt dan ook steeds groter. Zo kan iedereen een waardevermindering in gang zetten en is het wel erg gemakkelijk 'verdienen'.

Ik ben, gezien de gebruikssporen op de doos, bereid om 10% waardevermindering te accepteren -dit percentage is en blijft al absurd!-. Daarnaast wens ik dat JohnBeerens.com dit actief oppakt en zelf het initiatief neemt om contact op te nemen met AfterPay en hierbij de factuur met 10% waardevermindering door te geven zodat we dit snel voor alle partijen kunnen afhandelen.

Wij vinden dat JohnBeerens.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over JohnBeerens.com?