Opgelost door Jomalone.eu: Jo Malone rekt tijd en stuurt je geen retourlabel

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 568287
Gebruiker
Cheung
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Heb wat bij Jo Malone gekocht en wil het terugsturen. Omdat Jo Malone geen retourlabel bij de zending meestuurt moet men eerst de helpdesk bellen en vragen voor een retour label. Wij hebben dit gedaan en er wordt gezegd dat er eentje naar ons zal sturen maar dat gebeurde niet. na 2 dagen weer gebeld en er wordt gezegd dat de collega ermee bezig was en dat we even geduld moet hebben. gaat weer 2 dagen over en steeds niks ontvangen. weer gebeld en een andere collega zal het oppakken en ons hetzelfde dag een retourlabel versturen (20 minuten werk). ik krijg behalve een mail van hun met verontschuldiging weer geen retourlabel opgestuurd. het is inmiddels al anderhalve week en nog steeds niks gekregen! daarna weer gebeld en die ene man is druk en zal me terugbellen.
In plaats van terugbellen krijg ik weer een mail van hun met excuus dat er waarschijnlijk druk is bij UPS en dat ik weer geduld moet hebben....
2 weken is inmiddels al voorbij. Ik heb per email klacht ingediend daar krijg je geen antwoord van. ze hebben een Whatsapp kanaal waar je vragen kan stellen.
Daar is ook radiostilte. Uiteindelijk heb ik via Trustpilot een klacht ingediend en daar krijg ik na 1 dag een reply van hun met het verzoek een email te sturen naar ene email adres. Ik heb hun advies gevolgd en een email met alle informatie gestuurd en uiteraard weer helemaal geen gehoor.

Jo Malone is een internationale bedrijf en ze negeren de klanten alsof ze niks geretourneerd willen hebben. Behalve consumentenbond, wie kan mij helpen waar ik hun kunt aangeven als oplichting? ik voel me opgelicht en ik denk niet dat ik de enige ben met dezelfde probleem. Via via hoorde ik mensen met soortgelijke ervaring en uiteindelijk zo ontmoedigd zijn dat ze het opgeven en de spullen maar niet gaan terugsturen.

Gewenste oplossing

Jo Malone moet de retour label zsm aan de klanten sturen of anders standaard in elk pakket meeleveren. Problemen met de koerierdienst moet ze met de koerierdienst opnemen en niet aan de klant doorbelasten. Dat is een schending in de klantenbeschermingsrecht. Wanneer er gebreken te zijn in de helpdeskpersoneel, (mensen haar werk niet of laat oppakken) moeten zij persoonlijk aangesproken worden.
Geboden oplossing
Beste Sandra, het ging eerst maar om 1 produkt. maar na al deze ellende wilt mijn vrouw echt niks meer van Jo Malone meer hebben en wilt alles terug sturen. De rede was erg simpel, het gaat om die Christmas Cracker. Ze dacht dat het veel groter was en dat was niet te zien op de foto. Bij het ontvangst blijkt dat het veel kleiner was (een beetje mini) dus ze wilt het niet meer hebben. De rest vindt ze nog wel ok. Maar na al deze gedoe is ze niet meer van plan nog Jo Malone te gebruiken. dus wilt alles terugsturen. Ps. als Jo Malone eerder al deze emails bij de klanten met klachten bekend maakte en accuraat de mail behandelen dan zijn deze problemen waarschijnlijk al lang opgelost geweest. En haal aub de Whatsapp gedoe offline/weg als die toch niet gelezen en of beantwoord wordt. Dat schept allemaal een verkeerde verwachtingspatroon bij een klant. Cheung
Status
opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    Jomalone.eu
    Datum
    Beste mevrouw, ik werd via Trustpilot en via dit kanaal op de hoogte gebracht van uw klacht. Wij betreuren uw ervaring ten zeerste en zullen uw commentaren over zowel de beschikbaar als de retourpolitiek met het Online Management bespreken. Mogelijk brengen wij daar in de toekomst wel veranderingen in dat een retourlabel standaard zal worden meegegeven met je pakket. In elk geval, wij zijn een gerenommeerde internationale marketeer van luxeproducten en klantentevredenheid is onze prioriteit. Helaas kan ik van hieruit geen retourlabel maken, daarvoor dient de klantendienst online. Zoals gezegd, heb ik uw verzoek geescaleerd naar de Team Leader. Inmiddels wil ik u verder helpen. Wat is precies de reden van uw retouraanvraag? Bent u ontevreden over uw aankoop? Neemt u aub met mij contact op via email consumerrelations@be.jolmalone.com en dan kunnen wij samen een oplossing zoeken voor uw klacht. Met vriendelijke groeten, Sandra Markey, Consumer Care Benelux / smarkey@be.esteelauder.com

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Jomalone.eu?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen