Opgelost door Jomalone.eu: Jo Malone rekt tijd en stuurt je geen retourlabel
Details
Klacht
Heb wat bij Jo Malone gekocht en wil het terugsturen. Omdat Jo Malone geen retourlabel bij de zending meestuurt moet men eerst de helpdesk bellen en vragen voor een retour label. Wij hebben dit gedaan en er wordt gezegd dat er eentje naar ons zal sturen maar dat gebeurde niet. na 2 dagen weer gebeld en er wordt gezegd dat de collega ermee bezig was en dat we even geduld moet hebben. gaat weer 2 dagen over en steeds niks ontvangen. weer gebeld en een andere collega zal het oppakken en ons hetzelfde dag een retourlabel versturen (20 minuten werk). ik krijg behalve een mail van hun met verontschuldiging weer geen retourlabel opgestuurd. het is inmiddels al anderhalve week en nog steeds niks gekregen! daarna weer gebeld en die ene man is druk en zal me terugbellen.In plaats van terugbellen krijg ik weer een mail van hun met excuus dat er waarschijnlijk druk is bij UPS en dat ik weer geduld moet hebben....
2 weken is inmiddels al voorbij. Ik heb per email klacht ingediend daar krijg je geen antwoord van. ze hebben een Whatsapp kanaal waar je vragen kan stellen.
Daar is ook radiostilte. Uiteindelijk heb ik via Trustpilot een klacht ingediend en daar krijg ik na 1 dag een reply van hun met het verzoek een email te sturen naar ene email adres. Ik heb hun advies gevolgd en een email met alle informatie gestuurd en uiteraard weer helemaal geen gehoor.
Jo Malone is een internationale bedrijf en ze negeren de klanten alsof ze niks geretourneerd willen hebben. Behalve consumentenbond, wie kan mij helpen waar ik hun kunt aangeven als oplichting? ik voel me opgelicht en ik denk niet dat ik de enige ben met dezelfde probleem. Via via hoorde ik mensen met soortgelijke ervaring en uiteindelijk zo ontmoedigd zijn dat ze het opgeven en de spullen maar niet gaan terugsturen.
Gewenste oplossing
Jo Malone moet de retour label zsm aan de klanten sturen of anders standaard in elk pakket meeleveren. Problemen met de koerierdienst moet ze met de koerierdienst opnemen en niet aan de klant doorbelasten. Dat is een schending in de klantenbeschermingsrecht. Wanneer er gebreken te zijn in de helpdeskpersoneel, (mensen haar werk niet of laat oppakken) moeten zij persoonlijk aangesproken worden.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.