Klacht Jonk sierbestrating Edam: Levering kromme tegels i.p.v.rechte tegels

K.E. Kok

Terrastegels blijken krom te zijn.Fa Jonk zegt dat wij als klant dat hadden moeten controleren bij levering.Volgens Jonk kan dit gebeuren bij dit soort tegels en wordt dit bij verkoop gemeld.Dit is ons niet medegedeeld! Jonk zegt nu "gevalletje pech"Jonk schuift de schuld door naar de stratenmakers die het gelegd hebben.Krom is krom en kan nooit recht gelegd worden!!!Excluton de fabrikant legt het probleem bij Jonk neer.Naar ons idee zijn dit B keuze tegels. Dit had men moeten vermelden.Jonk is dus in gebreke gebleven.

Kromme tegels omruilen voor rechte en laten leggen door Jonk

Jonk sierbestrating Edam
    Beste K.E.KOK en C.Bosselaar,

Hartelijk dank voor uw mail. Vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent over het aangeschafte product.

Helaas kunnen wij uw reclamatie niet accepteren:
    Materialen dienen ter plaats van bezorging gecontroleerd te worden. Klachten over bezorgingen dienen 24 uur na levering gemeld te zijn. Materialen die eenmaal zijn verwerkt, zijn als zodanig geaccepteerd en kunnen achteraf nooit een reden tot klacht zijn. Wij hebben ten tijde van levering en na de levering nooit iets vernomen. Dat u 10 maanden na aanleg een dergelijke klacht constateert vinden wij dan ook uiterst vreemd.

Kunt u aangeven hoe de tegels zijn gelegd? Triviastone tegels van 40x80 en 50x100 cm dienen ‘onder’ de hamer te worden gelegd zie verwerkingsvoorschrift, zoals vermeld op de geleverde pakketten en ons verwerkingsvoorschrift;

de tegels worden stuk voor stuk in het zandbed onder profiel gelegd. Dit is de meest arbeidsintensieve methode, maar geeft bij deze tegels het beste resultaat. Reden hiertoe is de maattolerantie in de tegels. Maattolerantie komt voor in alle tegels en stenen, echter geldt hiervoor; des te langer de lengte van de tegel, des te groter het maatverschil. Marges worden in richtlijnen door de fabrikant vastgesteld.

Helaas zien we dat stratenmakers en hoveniers vaak door onvoldoende kennis, deze tegels in een gevleid zandbed aanleggen.

Ons advies is om uw reclamatie bij de stratenmaker neer te leggen, zij zijn immers verantwoordelijk voor het te leggen tegelwerk.

Ook een klacht indienen over Jonk sierbestrating Edam?