Klacht Jonkers Rioleringswerken: Te veel gerekend waar geen onderbouwing voor is, waarom denk ik betaling is afgedwongen.

content Niet opgelost
G.C.M. Bax

De factuur (€ 4.623,17) in vergelijking met de offerte (€ 3.626,13) was ± 28% hoger. Opgevoerde materiaalkosten waren ± 40% hoger dan op de offerte. De factuur was direct na het werk al doorgestuurd ondanks dat deze op basis van werkbriefjes moest worden opgesteld. Directe betaling werd afgedwongen doordat de werknemer van zijn baas ons huis niet mocht verlaten voordat betaald was zodat we geen bestudering van de factuur konden doen. Mijn verzoek om specificaties van materiaal en toezending van de door ons ondertekende werkbriefjes en de algemene voorwaarden van het bedrijf wordt niet gehonoreerd. Ook is de werkgever bij mij geweest om in ± 30 minuten te vertellen wat er z.i. moest gebeuren, Daarvoor rekende hij € 137,50 voor 1,5 uur arbeidskosten. Na eerste doorspoeling van de riolering werd weer verstopping geconstateerd, De 2 aanvullende doorspoelingen werden in rekening gebracht, dus geen garantie op het eerste werk; kosten € 255,30. Alhoewel het werk uiteindelijk wel goed is uitgevoerd, voel ik me belazerd en wantrouw de juistheid van de factuur.
Via de consumentenbond is vernomen dat deze onderneming waarschijnlijk niet bij een geschillencommissie of brancheorganisatie is aangesloten, dus "dag geld" ben ik bang. Ook

Minimaal onderbouwing van de factuur door specificatie van de materialen en toezending van de door mij ondertekende werkbriefjes.
Toezending van de algemene voorwaarden en de naam van de geschillencommissie en brancheorganisatie waar ze bij zijn aangesloten, tenminste als dat zo is.
Garantie op de eerder uitgevoerde werkzaamheden, dus restitutie van gelden daarvoor en het "werk(?)" wat m.i. alleen advies was.
Binnen 2 uur heeft het bedrijf contact opgenomen via een zeer hetitisch telefoontje. De eigenaar ging niet in op de inhoud van mijn klacht en had deze ook niet goed gelezen. Hij is nog steeds niet bereid onderbouwing te sturen. Wel mag ik bij zijn bedrijf de stukken komen in zien, maar m.i. heeft hij de plicht de onderbouwing te leveren. Al met al weer een teleurstellende ervaring met he bedrijf. Verdere stappen worden nu overwogen.

Wij vinden dat Jonkers Rioleringswerken hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Jonkers Rioleringswerken?