Opgelost door Joolz: Kapotte lagers voorwielen Joolz Day

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 178532
Gebruiker
Tom
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Beste,

Ik had contact gezocht via de mail met Joolz. Dit om het volgende:

De voorwielen van de Joolz begonnen steeds zwaarder te lopen. Ik had ze al een keer ingesprayt met olie maar dit was van tijdelijke kracht. Nu ik de wielen los heb gedraaid kwam ik kapotte lagers tegen. 2 van de 4 lagers zijn kapot. Daarnaast zijn beide schroeven die de wielen vast houden niet kaasrecht. Dus die zouden ook vervangen moeten worden.

Joolz adviseerde om de wielen te vervangen voor nieuwe via de website, dit kwam volledig op mijn kosten omdat dit niet binnen de garantie viel. Nu brak mijn klomp. Een kinderwagen van meer dan 1000 euro, waar ik overigens al meer klachten over heb gehad (alle 3 wel verholpen gelukkig), waar ik nu nieuwe wielen voor moet kopen. Het lijkt mij toch niet moeilijk om 4 lagers op te sturen en 2 schroeven? En anders maar een nieuwe set voorwielen. Je mag verwachten van een kinderwagen van dit bedrag dat hij wat langer mee gaat dan 3 jaar.

MVG Tom

De oplossing

4 nieuwe lagers + 2 montagebouten

5 reacties

  1. Auteur
    Joolz
    Datum
    Beste Tom,

    In basis hebben wielen geen garantie zoals vermeld in onze instructie boekje.

    Ik heb echter de foto's bekeken en zie ook dat er meer informatie aan je is gevraagd. Graag ontvang ik nog even de volgende informatie;
    1. welk model kinderwagen heb je
    2. copie aankoop bon

    Op basis van deze aanvullende informatie zijn wij beter in staat om een juist oordeel te geven. Graag de mail sturen naar service@my-joolz.com t.a.v. M de Waard

    M.vr.gr,
    M de Waard
  2. Auteur
    Tom
    Datum
    Ik heb u een mail gestuurd met de gevraagde gegevens. De aankoopnota was overigens niet gevraagd via de email.
  3. Auteur
    Tom
    Datum
    Joolz kan de klacht niet in behandeling nemen omdat de kinderwagen, die in augustus 3 jaar oud wordt, geen garantie meer heeft. We hebben het hier over 4 Lagers en 2 schroeven. Mag toch geen probleem zijn om dit op te sturen. Al is de kinderwagen 10 jaar oud.
  4. Auteur
    Joolz
    Datum
    spullen zijn naar de consument gestuurd.
  5. Auteur
    Tom
    Datum
    Spullen zijn inderdaad opgestuurd. Blijkt maar weer dat klachtenkompas de consument helpt bij dit soort zaken.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Tom
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Joolz?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen