Klacht Jouw Vloeren: Bijzonder onplezierige klantenservice

sad Niet opgelost
Klant

Bedrijf werkt klantonvriendelijk en onbeleefd. Plaatst in reacties tevens persoonlijke gegevens (naam en adres) van klanten, terwijl dit niet toegestaan en gewenst is. Hierdoor genoodzaakt eerste klacht te verwijderen en deze opnieuw te plaatsen.

Excuses en een oplossing. Honoreren wens klant na alle ellende.
Bedankt voor de reactie. Het is erg betreurenswaardig dat u hier ook dezelfde klantonvriendelijke toon gebruikt die boekdelen spreekt/het probleem is. Het gaat hier nl. niet om eenzijdig zwartmaken, maar om regels en verwachtingen. Regels van deze site (ik noem u ook niet bij naam & adres), omgangsregels en bedrijfsregels. Ik ben uw boterham en verwacht sowieso respect. Geen horkerigheid en onwaarheden. Want u verdraait feiten en laat de helft weg. Bijv. Na betaling sloeg de behandeling drastisch om. Stoffeerder liep onverwachts/ongevraagd het huis binnen (heel naar), begon onbeschoft te doen ('je bent niet de koning') bij de beleefde vraag of hij de volgende keer zou willen bellen (1,5 uur van te voren mailen werkt niet) en vertrok toen mijn man thuis bleek en het gedrag aankaartte. Ondernemer gebeld voor uitleg en die begon te schreeuwen. Ongehoord. Een andere definitie van ‘klantenservice’? Wij zullen de opties beoordelen en wachten nog steeds op excuses.

Jouw Vloeren
    Ik zie dat de vorige klacht verwijderd is door de consument omdat ik haar gegevens er bij had gezet. Dat mag natuurlijk niet, want dit moet wel een eenzijdige manier blijven om klachten over bedrijven te plaatsen zonder dat je je zelf bekendmaakt. Als dat inderdaad belangrijk is, dan moet dat maar.
    Ik zal mijn uitgebreide reactie hier nu nogmaals vermelden, zonder de naam van de klant.
    Korte samenvatting:
    1. Ik ben n.a.v. een aanvraag van de klant bij deze klant langs geweest voor de trap en had stalen meegebracht. Zij hebben een keuze gemaakt en ik heb een offerte gestuurd.
    2. Zij vonden de prijs hoog en hadden een probleem met het verwijderen van de achtergebleven nagels in de trap nadat zij zelf het oude tapijt hadden laten verwijderen. Ik heb toen aangeboden om dat voor ze te doen en die kosten voor mijn rekening te nemen.
    3. Daarna hebben zij hun akkoord gegeven en is de stoffeerder langs geweest om het werk exact in te meten en in te schatten hoeveel tijd er mee gemoeid zal zijn.
    4. Probleem ontstond toen ze vertelden tegen de stoffeerder dat de zijkanten meegenomen moesten worden. Dit hadden we niet afgesproken. Zij wilden de zijkanten niet bekleed hebben en zouden die schilderen. Zo stond het ook in de offerte.
    5. Ik heb toen telefonisch met ze gesproken en dat was een heel onvriendelijk gesprek waarbij ik van alles naar mijn hoofd kreeg geslingerd. Dat ik heel klantonvriendelijk was en dat we niet over de zijkanten hadden gesproken en ik dat in de kleine lettertjes had verstopt. Het stond echter gewoon duidelijk in de offerte.
    6. Daarna een mail gekregen die een stuk vriendelijker was, hierin heb ik ze twee oplossingen aangeboden. Hierop kwam een vraag om advies inzake de zijkanten. Dat advies heb ik gegeven en afgeraden om eerst te stofferen en dan de zijkanten te verven.
    7. Zij hebben een keuze gemaakt en wilden de offerte zoals ik die had opgesteld dus zonder zijkanten toch uitvoeren. Zij zouden (tegen mijn advies in) de zijkanten in een later stadium schilderen.
    8. Ik heb verteld dat dit akkoord was maar dat ze de eerste twee termijnen van de offerte over moesten maken.
    9. Zij hebben betaald en ik heb het materiaal besteld. De stoffeerder had de maten van de trap genomen bij zijn eerste bezoek en de rol vloerbedekking is i.v.m. de snelheid van uitvoering versneden naar de delen voor de trap.
    10. Daarna geprobeerd om alles z.s.m. uit te voeren. De beste manier was om dit in delen uit te voeren omdat het anders niet in de planning van de stoffeerder paste op korte termijn. Zij vonden dat zij geen prioriteit kregen. Ik heb nog uitgelegd dat dit echt de beste en snelste manier was. Zij waren in de gesprekken naar de stoffeerder niet echt vriendelijk.
    11. Woensdag is het geëscaleerd. Zij hadden per mail een vraag gesteld en die had ik per mail beantwoord. De stoffeerder zou rond half elf langskomen. Hij was er en toen werd hem verteld dat hij de volgende keer eerst moest bellen. Duidelijk verteld en niet vriendelijk gevraagd dus. Hierop ontstond een discussie en de stoffeerder is vertrokken. Zij hebben mij direct gebeld en eisten excuses en nog van alles. Ik kwam er niet tussen en vertelde dat ik ook graag de versie van mijn stoffeerder wilde horen en dat ik de laatste zou zijn om niet mijn excuses aan te bieden als ik de beide versies had gehoord. Ik heb ze daarna duidelijk gemaakt dat ik z.s.m. een andere stoffeerder kon sturen om het werk af te ronden. Het tapijt was tenslotte al versneden. De klant wilde eerst per mail mijn voorstel ontvangen.
    12. Ik was hiermee bezig toen ik de volgende morgen een mail van hun ontving, die de avond ervoor al was geschreven, dat zij niet meer verder wilden met mij. Volgens mijn schatting heeft mijn klant toen ook direct besloten om een klacht in dit systeem te plaatsen.
    13. Op vrijdagmorgen heeft mijn klant van mij een mail ontvangen met daarin 2 voorstellen. Of Ik stuur een andere stoffeerder om de opdracht netjes af te ronden of, als alternatief: ik lever de reeds op maat gesneden vloerbedekking voor de trap en geef een korting van € 450,0o. Dan kunnen zij voor dat bedrag zelf een andere stoffeerder zoeken.
    14. Het verzoek om de reeds gedane betaling gewoon terug te storten is geen reëel alternatief omdat ik dan blijf zitten met de voor hun op maat gesneden vloerbedekking, die nergens anders gebruikt kan worden.
    15. Op dit moment wacht ik nog op een antwoord waaruit hun keuze blijkt en hoop ik dat ik e.e.a. toch netjes kan afronden. Want de klant wil een mooie trap hebben en die willen wij te allen tijden graag leveren.

Ook een klacht indienen over Jouw Vloeren?