Opgelost door Joy4Kidz: geld afschrijven zonder schriftelijke toestemming

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 46519
Gebruiker
Frans
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Begin december 2013 werd ik telefonisch benaderd door Joy4kidz of ik eenmalig een boekenpakket wilde ontvangen.Ik heb dit geweigerd. Vervolgens bellen ze s avonds weer naar mijn man en die neemt het aan. Er werd verteld dat het postbedrijf aan zou bellen en we dan een machtiging moesten tekenen om het geld af te schrijven. Dus geen mondelinge toestemming.
Het pakket lag op een dag op de mat.Er is niet aangebeld en geen machtiging getekend door ons.Ik heb het direct retour afzender teruggestuurd naar Joy4kidz. Tot onze grote verbazing is even later wel het geld van onze rekening afgeschreven! Hoe kan dit zonder schriftelijke of mondelinge toestemming gegeven te hebben ? We hebben de bank gebeld en het uitgelegd. Zij hebben de afboeking ongedaan gemaakt. Tot onze verbazing krijgen we vandaag een incassobrief over het bedrag van 8,95.Terwijl we het pakket teruggestuurd hebben dus hen niks verschuldigd zijn.

De oplossing

Geen brieven meer ontvangen van een incassobureau en de bevestiging van Joy4Kidz dat de incasso-eis vervallen is. En dat er geen pakketten meer naar ons toegestuurd worden dus ook niks meer afgeschreven wordt van onze rekening.

2 reacties

  1. Auteur
    Joy4Kidz
    Datum
    De heer van der Maas heeft nog geen contact met ons opgenomen over de gemelde klacht. Het teruggestuurde pakket is namelijk door ons gelijkgemaakt met het openstaande bedrag. Er is dus geen sprake meer van een openstaande post. De brief mag de heer van der Maas derhalve natuurlijk ook verscheuren.
  2. Auteur
    Frans
    Datum
    Bedankt voor de snelle afhandeling. De reden dat we zelf nog geen contact opgenomen hadden met Joy4kidz was omdat ze pas weer op dinsdag telefonisch te bereiken zijn. Maar bij dezen is het helemaal opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Frans
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy