Opgelost door Joy4Kidz: geld afschrijven zonder schriftelijke toestemming

Frans

Begin december 2013 werd ik telefonisch benaderd door Joy4kidz of ik eenmalig een boekenpakket wilde ontvangen.Ik heb dit geweigerd. Vervolgens bellen ze s avonds weer naar mijn man en die neemt het aan. Er werd verteld dat het postbedrijf aan zou bellen en we dan een machtiging moesten tekenen om het geld af te schrijven. Dus geen mondelinge toestemming.
Het pakket lag op een dag op de mat.Er is niet aangebeld en geen machtiging getekend door ons.Ik heb het direct retour afzender teruggestuurd naar Joy4kidz. Tot onze grote verbazing is even later wel het geld van onze rekening afgeschreven! Hoe kan dit zonder schriftelijke of mondelinge toestemming gegeven te hebben ? We hebben de bank gebeld en het uitgelegd. Zij hebben de afboeking ongedaan gemaakt. Tot onze verbazing krijgen we vandaag een incassobrief over het bedrag van 8,95.Terwijl we het pakket teruggestuurd hebben dus hen niks verschuldigd zijn.

Geen brieven meer ontvangen van een incassobureau en de bevestiging van Joy4Kidz dat de incasso-eis vervallen is. En dat er geen pakketten meer naar ons toegestuurd worden dus ook niks meer afgeschreven wordt van onze rekening.

Joy4Kidz
    De heer van der Maas heeft nog geen contact met ons opgenomen over de gemelde klacht. Het teruggestuurde pakket is namelijk door ons gelijkgemaakt met het openstaande bedrag. Er is dus geen sprake meer van een openstaande post. De brief mag de heer van der Maas derhalve natuurlijk ook verscheuren.
    Frans
    Bedankt voor de snelle afhandeling. De reden dat we zelf nog geen contact opgenomen hadden met Joy4kidz was omdat ze pas weer op dinsdag telefonisch te bereiken zijn. Maar bij dezen is het helemaal opgelost.