Klacht Joy4Kidz: Onmogelijk proefpakket te annuleren

mm

Het is niet mogelijk om, zodra er een telefonisch ja is gegeven voor een "gratis" proef pakket deze overeenkomst te ontbinden. Zelfs niet voor levering van de goederen. Daarnaast is het zogenaamd niet mogelijk goederen te retourneren en zijn de regels ivm de wet koop op afstand niet van toepassing op joy4kidz omdat de producten "gratis" zijn. De porto kosten zijn exorbitant hoog en het 0900 nummer waar opgezegd moet worden lijkt in het leven geroepen om geld te verdienen aan klagers en opzeggingen.

Ik heb direct na akkoord proberen te achterhalen met wie ik een overeenkomst kon hebben. Gelukkig stonden er genoeg klachten op internet om de naam Joy4Kidz te vinden. Daarna direct telefonisch de proef levering geannuleerd.
2 weken later wordt er alsnog geleverd en geld geincasseerd. Via email contact onderhouden waarbij ik duidelijk aangegeven heb geen overeenkomst te hebben en niet te betalen. Daarna wordt zonder afstemming nogmaals geincasseerd.

Ik wil dat Joy4kidz geen geld meer afschijft van mijn bankrekening en dit dossier sluit.

Joy4Kidz
    Geachte mevrouw Oud,
    We verwijzen u graag naar het mailcontact waar we meermaals hebben getracht uit te leggen wat het geval is en waarom dit het geval is. U bent telefonisch een overeenkomst met ons aangegaan welke tevens per welkomstbrief bij het eerste pakket bevestigd is. Zowel telefonisch als schriftelijk zijn de afspraken u meermaals kenbaar gemaakt. Toch bestaan er echter nog twijfels hierover. We kunnen u de welkomstbrief met gemaakte afspraken nogmaals toezenden, zodat u precies weet wat er overeengekomen is. Tevens kunnen we dit per mail nogmaals uitleggen. Via twee kanalen wordt dat namelijk erg onoverzichtelijk en mist dit zijn doel.
    mm
    Ik heb de Proef zending ge-annuleert binnen de wettelijke termijn. U had uw welkomstbrief niet hoeven en mogen versturen en daar zeker geen kosten voor in rekening brengen.IOV met mijn rechtsbijstand adviseur besloten om niet op uw betalingsvoorstellen in te gaan. Vervolgens blijft u ondanks deze procedure geld incasseren. Aangezien dit niet als betrouwbaar wordt ervaren besloten om de openbaarheid te zoeken.
    Joy4Kidz
    Geachte mevrouw Oud,
    Zoals reeds in het mailcontact meermaals uitgelegd is er een telefonische overeenkomst ontstaan, welke wel degelijk rechtsgeldig is. Voor de welkomstbrief zijn geen kosten in rekening gebracht, enkel voor de pakketten die aan u zijn geleverd. U bent akkoord gegaan met een leertraject en dat leertraject is op uw verzoek beëindigd. Enkel de pakketten die zijn ontvangen dienen betaald te worden.
    mm
    Natuurlijk is het mogelijk om een overeenkomst of koop op afstand te annuleren. Zeker met een partij die in gebreke blijft mbt de informatie voorziening. Wij gaan hier niet uitkomen, wilt u het voorval voorleggen aan een geschillen comissie?

Ook een klacht indienen over Joy4Kidz?