Klacht Jumbo Supermarkten: Beleid mondkapjesplicht Jumbo schadelijk voor volksgezondheid

coronamaatregelen Jumbo

Jumbo controleert niet op gebruik mondkapjes.
Geconstateerd dat klanten geen gebruik maken van mondkapjes.
Manager hierop aangesproken. Zegt dat ze geen klanten weigeren zonder mondkapje en uit privacy overwegingen niet vragen of klant wellicht medisch toestemming heeft om geen mondkapje te dragen.
Verhaal manager gecontroleerd bij hoofdkantoor Jumbo.
Dit blijkt inderdaad het beleid van Jumbo te zijn.
Kortom blijkbaar kan een ieder zonder mondkapje probleemloos bij de Jumbo winkelen. Voor veilig winkelen is het dan ook beter de boodschappen elders te doen

Strikte handhaving mondkapjesplicht danwel weigeren peronem die geen mondkapje dragen

Jumbo Supermarkten
    Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor je bericht.
    We zien dat je hierover ook al hebt gebeld met onze klantenservice.

Via hier zullen we je hetzelfde antwoord moeten geven zoals we telefonisch en in de winkel ook hebben gedaan:

Wettelijk gezien mogen wij niet naar de medische toestand van iemand vragen en waarom er geen mondkapje gedragen kan worden. We kunnen dus niet meer handhaven dan we nu al doen.

We merken gelukkig dat het overgrote deel van onze klanten zich houdt aan de mondkapjesplicht die sinds 1 december in Nederland geldt voor openbare ruimtes.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Jumbo Klantenservice

coronamaatregelen Jumbo
Jumbo heeft de mogelijkheid om klanten zonder mondkapje te weigeren. Bewust kiest de Jumbo er voor deze klanten zonder te vragen naar een medische indicatie toe te laten. Met alle negatieve gezondheidsgevolgen voor de klanten die zich wel aan de regels houden en een onbehaaglijk gevoel hebben als er een klant zonder mondkapje rondloopt. Om het aantal besmettingen niet te laten toenemen lijkt het me dan ook het beste om voor de boodschappen de Jumbo zoveel mogelijk te mijden.

Ook een klacht indienen over Jumbo Supermarkten?