Opgelost door Jumbo Supermarkten: Geen geld terug voor statiegeld kratten

angry Opgelost
# 542077
Gebruiker1589146418

Bij een eenmalige bestelling bij de Jumbo is statiegeld in rekening gebracht voor een aantal kratten. Tot zover O.K.
Ik was niet tevreden over de levering en besloot dat dit meteen de laatste zou zijn.
Vervolgens wil ik mijn kratten terug inleveren bij de winkel en daar werd mij te verstaan gegeven dat dat niet kon.
Althans, ik kon er geen statiegeld voor terugkrijgen, wel gratis inleveren. Of alleen als ik nogmaals bestelde en de kratten terug inleverde, dan kreeg ik het statiegeld.

Op mijn opmerking dat ik dan toch weer nieuwe kratten zou krijgen en daar statiegeld voor zou moeten betalen (en het geld niet terug kon krijgen zonder nieuwe bestelling) werd geantwoord, ja inderdaad

Wat is dit voor nonsens?!!! Is dit het twijfelachtige beleid van Jumbo of incapabel personeel?

Kratten terugnemen en statiegeld uitbetalen.

Jumbo Supermarkten
    Geachte heer, mevrouw,

Wat ontzettend vervelend dat je de boodschappenkratten niet in hebt kunnen leveren. Dit is natuurlijk helemaal niet de bedoeling.
    Het is namelijk precies zoals je zegt: Als je niet meer online wilt bestellen, hoef je natuurlijk niet met de kratten te blijven zitten. Daarom hebben wij met al onze winkels afgesproken dat de kratten bij de servicebalie ingeleverd mogen worden.
    Helaas blijkt uit je melding niet bij welke winkel dit is geweest, anders hadden wij de collega's daar even kunnen informeren.

We willen je vragen om je bij een volgende bezoek aan één van onze supermarkten, te melden bij de servicebalie en laat gerust even dit bericht zien, als ze je niet willen helpen.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Jumbo Klantenservice

Gebruiker1589146418
Bij nader inzien heeft Jumbo gereageerd en heeft gelukkig de mogelijkheid geboden de kratten bij de servicebalie in te leveren. Dit ga ik overmorgen doen en ik hoop dat de kratjes idd. worden ingenomen!

Ook een klacht indienen over Jumbo Supermarkten?