Klacht Jumbo Supermarkten: Incassobureau door fout Jumbo

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 352769
Gebruiker
E.J.H. Beyers
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Afgelopen week ontving ik per mail een brief van DAS deurwaarders over een niet betaalde rekening van Jumbo. Aanvankelijk dacht ik dat het spam was omdat ik mijn online bestellingen altijd direct met pin betaal en ik bovendien niets van Jumbo had gehoord, ik heb de afgelopen tijd ook gewoon boodschappen thuis gekregen. De bezorger heeft ook niets aangegeven over een betalingsachterstand.

Doordat DAS me belde kwam ik erachter dat het om een onbetaalde rekening uit Oktober 2018 ging. Dat vond ik vreemd. Nooit gehoord dat die betaling niet is gelukt. Eén telefoontje van Jumbo en ik had het gewoon overgeboekt. Ik heb geen mails of post ontvangen (ook niet in de spam-map).

De rekening is nu verhoogd met incassokosten van Euro 40.

De oplossing

De incassokosten in mindering brengen en het systeem aanpassen: als mensen inloggen op Jumbo.com kun je gemakkelijk een pop-up tonen met 'Let op, er is een betalingsachterstand'. Nu kon ik gewoon tot vorige week bestellen. Het is ook niet mijn fout geweest dat er in oktober niet is betaald, waarschijnlijk werkte het pin-apparaat van de bezorger niet en heb ik toen een machtiging gegeven voor het bedrag. Bel even als het niet lukt of stuur een brief.

2 reacties

  1. Auteur
    Jumbo Supermarkten
    Datum
    Hartelijk dank voor je melding.

    Wij hebben je melding doorgestuurd naar onze debiteurenafdeling die hier over gaat.

    Wanneer wij een reactie ontvangen, komen wij hier bij je op terug.

    Met vriendelijke groet,
    Jumbo Klantenservice.
  2. Auteur
    Jumbo Supermarkten
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Beyers,

    Inmiddels hebben wij een reactie van debiteurenbeheer ontvengen.
    Deze delen wij met je:

    Wij hebben van debiteurenbeheer begrepen dat de vordering inmiddels is voldaan.
    Er is 3x gemaild dat er nog een bedrag open stond en er is een brief verzonden. Pas 3 weken na het versturen van de brief is de melding doorgestuurd naar DAS.

    Wij betreuren het dat dit is gebeurd.
    Onze excuses voor het ongemak.



    Met vriendelijke groet,
    Jumbo Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
E.J.H. Beyers
Datum
Uiteindelijke oplossing
Wist niet dat hij hier werd beantwoord
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Jumbo Supermarkten?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen