Klacht Jumbo Supermarkten: Jumbo let niet op suiker bij vervanging van product (Yoghurt)

sad Niet opgelost
pnoordt

De Griekse Yoghurt van de Jumbo is veranderd qua samenstelling en helaas niet gezonder er op geworden qua suikers. zeker voor mensen die op hun suiker moeten letten of op hun koolhydraten willen letten is dit een achteruitgang. Ook is de smaak anders geworden en de Yoghurt minder dik.
Ik koop tegenwoordig mijn Yoghurt maar bij de Lidl daar zit beduidend minder suiker in. (Lidl suikers/koolhydraten 3,2 gram per 100 en Jumbo suikers 4,1 per 100 en koolhydraten 4,7per 100)

Nu wordt er volop aandacht geschonken aan voeding en dat supermarkten mee moeten met minder suiker en minder zout in hun producten en wat doet Jumbo? Die vervangt een product door een product met meer suiker.

Ik koop mijn Yoghurt inmiddels bij de concurrent, in ons gezin gaan er zeker 8 emmers per week doorheen en sommige moeten bij ons echt op hun suiker letten, dus wij hadden geen andere keus.

Ook valt het mij op dat bijvoorbeeld op de vers gemaakte pizza van de jumbo wel een sticker zit met de ingrediënten maar de voedingswaarde staat er dan weer niet op.

Griekse Yoghurt met minder toegevoegde suikers !!

Jumbo Supermarkten
    Geachte meneer/mevrouw Noordt,

Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen ons te informeren.

De suikers op de verpakking zijn geen toegevoegde suikers maar natuurlijk suikers die van oorsprong uit het melkproduct komen. Dit is lactose oftewel melksuiker. Het product dat u nu koopt is een tijdelijk alternatief omdat wij op onze vorige variant leverproblemen hebben. Over enkele weken is de Jumbo variant weer terug met verbeterde receptuur. Ook hier zit evenveel suiker in dan de huidige maar de smaak is wel dermate beter. We willen onze klanten naast een gezond product ook vooral een lekker product bieden. In dit geval helaas met iets meer suiker. Afgelopen tijd hebben we in ons gehele zuivelpak de suikers teruggebracht. Maar dit gaat voornamelijk om alle toegevoegde suikers die niet goed zijn. In het geval van de Griekse yoghurt gaat het om natuurlijke suikers die in de melk zitten. Helaas hebben we hier weinig invloed heb.

Natuurlijk geldt ook voor onze JUMBO YOGHURT GRIEKS 10% ‘Niet tevreden? Geld terug!’. U kunt zich bij het volgende bezoek aan Jumbo melden aan de servicebalie. Onze collega's kunnen u dan een nieuw product aan bieden of uw geld terug geven.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u een reactie te versturen naar klantenservice@jumbo.com o.v.v. "dossiernummer 1181762-1". Onze klantenservice zal daarna de melding verder in behandeling nemen.

We u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zien u graag terug bij Jumbo Supermarkten.

Jumbo supermarkten

pnoordt
Ten eerste zou het netjes zijn geweest als er een melding in de winkel was geweest dat het product tijdelijk anders is ivm problemen. Ten tweede zou een minder product, goedkoper moeten zijn dan het 'echte' product Ten derde is het nog steeds jammer dat er meer suiker in zit en dat ze zeggen dat het niet anders kan. Dat laatste is onzin want ik kan elders Griekse Yoghurt eten waar minder (natuurlijke) melksuikers in zitten. Dus nee, niet naar tevredenheid opgelost maar alleen een mooi verkooppraatje gelezen.

Ook een klacht indienen over Jumbo Supermarkten?