Klacht Jumbo Supermarkten: Jumbo misleiding en minachting voor de klant, landelijk niet gegarandeerd de laagste prijs

nieste jes

Ik heb twee maal gebruik gemaakt van de laagste prijsgarantie bij Jumbo's Tiel omdat blikken Monster Energy 500 ml goedkoper waren bij Coop Tiel.

Ondanks Jumbo prijsniveaus hoog, midden en laag blijkt dat andere Jumbo klanten in het land niet gegarandeerd de laagste prijs betalen met een Coop in de buurt. Hier enkele voorbeelden, de varianten in kwestie.

Coop Baarn en Jumbo Baarn Den Blanken

Coop Doetinchem en Jumbo Doetinchem

Coop Groesbeek en Jumbo Groesbeek

Coop Made en Jumbo Made

Coop s-Heerenberg en Jumbo s-Heerenberg

Coop Ridderkerk en Jumbo Ridderkerk
Ultra Violet 1,3 en 1,39

Als Jumbo dagelijks de prijzen van de concurrent controleert, hoe kan het dan dat Coop goedkoper is?
Andere Jumbo klanten horen ook gegarandeerd de laagste prijs te krijgen voor de Monster Energy varianten Ultra White, Mango Loco en Ultra Violet.
Het hoort niet zo te zijn dat een Jumbo klant eerst zelf naar een Jumbo winkel moet gaan omdat prijzen lokaal kunnen verschillen. Het is Jumbo zelf die duurder is. Misschien moeten de Jumbo medewerkers die de prijzen bepalen eens beter hun huiswerk doen met die zogenaamde prijsmetingen.

Jumbo Supermarkten
    Hartelijk dank voor de melding,

Wij helpen je met je huishoudbudget omdat je nergens goedkoper uit bent. Onze prijsmeters controleren iedere dag de prijzen bij supermarkten in Nederland om dat te garanderen.

Vind je, ondanks onze zorg, tóch een product dat op het moment van melden elders blijvend goedkoper wordt aangeboden? Vertel het ons. Je krijgt het product gratis en wij passen de prijs binnen een paar werkdagen aan.

Hoe werkt het?
    Het moet gaan om exact hetzelfde product (o.a. merk, verpakking, inhoud en smaak).
    De garantie geldt niet voor reclames of andere tijdelijke prijsverlagingen elders.
    Geneesmiddelen, rookwaren, alcoholische dranken en zuigelingenvoeding (0-6 maanden) verstrekken we niet gratis vanwege wettelijke voorschriften.
    Laat de kassabon zien als bewijs voor de melding.
    Je krijgt maximaal één exemplaar van het product gratis. Heb je eenmaal een product gratis ontvangen, dan kun je niet direct nogmaals het product gratis verkrijgen, ook niet bij een andere Jumbo.
    De garantie geldt voor alle supermarkten, drogisterijen en slijterijen met een fysieke winkel of Pick Up Point in dezelfde 'vestigingsplaats' als de Jumbo waarmee vergeleken wordt, onafhankelijk of zij ook een online winkel hebben.
    Andersoortige winkels zijn uitgesloten, zoals zelfbedieningsgroothandels, weekmarkten, bouwmarkten, winkels waar restpartijen worden opgeruimd en webwinkels die uitsluitend online verkopen.
    Als ‘vestigingsplaats’ geldt de bebouwde kom waarbinnen de Jumbo winkel of het Jumbo Pick Up Point is gelegen. De bebouwde kom wordt aangegeven middels blauwe borden met daarop een plaatsnaam en is dus niet altijd hetzelfde als ‘gemeente’.
    Jumbo behoudt het recht de prijsmelding eerst te controleren alvorens over te gaan tot vergoeding en/of prijsaanpassing.
    Wijkt de kassaprijs van een product af van de schapprijs? Dan krijg je het product maximaal 1 keer gratis.

nieste jes
Jumbo Nederland hoort ook landelijk gegarandeerd de goedkoopste te zijn of gelijk in prijs met de genoemde producten en niet de duurder, zo blijkt uit mijn onderzoek. Het is een grove schande. Kortom gratis Monster Energy? De Ultra White, Mango Loco en Ultra Violet variant zijn duurder bij Jumbo dan bij Coop in de buurt. Maak dus gebruik van de Jumbo laagste prijsgarantie, kassabon Coop niet geven, ermee teruggaan naar Coop voor eventueel ruilen ander product. Je kan ook naar Jumbo filialen in de buurt (mits met Coop) gaan omdat prijzen alleen lokaal worden aangepast, dat blijkt wel. En pas na een week. Haal er je voordeel uit.

Ook een klacht indienen over Jumbo Supermarkten?