Klacht Jumbo Supermarkten: Monster is uit het assortiment wegens gezondheid, ik heb een aantal problemen met dat argument.

StNico

Monster Energy is nu bij jullie ook al uit het assortiment, ik zou deze graag terug zien omdat jullie zo'n beetje de laatste supermarkt waren (bij mij in de buurt dan) die deze drank verkocht. Er zit bij mij alleen een AH en een Jumbo in de buurt. Ik vind het een beetje betuttelend dat jullie deze hebben weggehaald vanwege de gezondheid (aanbeveling voedingscentrum). Ondertussen verkopen jullie nog wel sigaretten en alcohol! Wat zegt het voedingscentrum daar ook alweer over? Vele malen ongezonder. Hier nog een interessant feit: volgens de Europese Food Safety Authority is de maximale hoeveelheid caffeine die men op een dag mag consumeren 400mg. 500ml Monster Energy bevat slechts 160mg. De hoeveelheid suiker is gelijk aan Red Bull en, pak 'm beet, Jumbo huismerk sinaasappelsap (pakken worden per liter verkocht). De Ultra-varianten bevatten 0% suiker.

Ik vind het daarom te makkelijk met de vinger wijzen naar het voedinscentrum, die geven slechts een algemeen advies en zoals ik eerder zij hebben jullie VEEL slechtere producten in jullie assortiment. Desnoods maak je de blikjes voor 18+. Er zijn genoeg manieren om consumentvriendelijk de verkoop aan minderjarigen in te perken, als het echt daar om gaat.

Graag niet meteen de klacht afsluiten wanneer U antwoord heeft gegeven, want ik zag bij andere soortgelijke klachten dat U argumenten negeerde. Dat wil ik nu voorkomen, ik wil weleens een écht antwoord zien. En als ik die niet krijg zou ik nog graag kunnen reageren.

Gaarne de verantwoordelijkheid weer bij de klant neerleggen ipv het ons op te dringen, terwijl jullie nog wel andere, veel ongezondere producten verkopen! Terug in het assortiment dus. En anders zijn er de 250ml blikjes die ze ook aanbieden. Het is toch van de zotten dat de klant zo betutteld wordt.
Ik krijg een standaard copy/paste antwoord in plaats van dat mijn directe vragen beantwoord werden. Ik vind het beledigend dat ik hier een maand op heb moeten wachten.

StNico
    Bij deze een herinnering aan het bedrijf, anders wordt de klacht afgesloten. Ik wacht uw antwoord af.
    StNico
    Nog maar een herinnering....
    Ik blijf herinneren...
    Nog een herinnering.
    Jumbo Supermarkten
    Geachte Heer / Mevrouw,

Wij vinden het belangrijk dat onze klanten voor al hun boodschappen bij Jumbo terecht kunnen, dus ook voor energiedrankjes. Daarbij zijn we ons ervan bewust dat energiedrankjes relatief veel suiker en cafeïne bevatten en willen we bijdragen aan een verantwoorde en gematigde consumptie. Dit doen we door het aanbieden van meer varianten die minder suiker bevatten en we zetten schapcommunicatie in om het bewustzijn onder kinderen en jongeren te vergroten.

Jumbo heeft recent ook besloten om niet langer grote blikken energiedranken met een inhoud van 500ml aan te bieden. Dit in lijn met het advies van Het Voedingscentrum dat uitgaat van een regulier formaat blikje. Het Voedingscentrum adviseert - vanwege de aanwezige cafeïne in energiedranken - kinderen onder de 13 jaar om geen energiedrank te drinken en jongeren boven de 13 jaar maximaal 1 blikje per dag. Het merk Monster biedt enkel grote blikken van 500ml aan en om deze reden voeren we dit merk niet langer in ons assortiment. Klanten kunnen bij Jumbo terecht voor een van de andere merken, zoals Red Bull, Fuerza, Bullit en de merken Rockstar en Bang Energy die we recent geïntroduceerd hebben. Deze merken zijn verkrijgbaar in een regulier formaat blikje.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en graag tot ziens bij Jumbo!

Jumbo Klantenservice

Ook een klacht indienen over Jumbo Supermarkten?