Klacht Jumbo Supermarkten: Ongeschikt personeel / discriminatie

T1

Regels omtrent corona veranderen met een dag. Bij de ene supermarkt is de winkelwagen verplicht, bij de andere niet. Ik was me ervan niet bewust dat bij de Jumbo winkelwagens verplicht waren, dus we gingen samen met mijn partner zonder naar binnen. Onderweg naar de kassa werden we op zeer autoritaire, luidruchtige toon verteld dat dit niet toegestaan was en dat we beiden winkelwagens moeten gaan halen buiten. Ik heb niks tegen regels, en vind ik prima om als een medewerkers mij daarop aanspreekt, maar de toonzetting vind ik onacceptabel. Ik heb ook meteen aangegeven dat er meerdere mensen in de supermarkt zonder winkelwagen lopen. Hij gaf aan dat gaan op te pakken, maar vervolgens ging die verder met zijn werkzaamheid. Ik had 4 items in mijn handen en vond echt belachelijk om ze terug te leggen, naar buiten gaan en alsnog opnieuw te gaan winkelen.
Ik ging alsnog afrekenen bij de kassa maar ben geweigerd door de medewerkster die desbetreffende collega, een leidinggevende vermoed ik bijgeroepen heeft. Ik heb bij haar aangegeven dat ik me bewust ben van de regels en dat ik de volgende keer mij daaraan gahouden, maar nu wil ik graag afrekenen, aangezien ik al bij de kassa stond.

Het werd mij op nog meer autoritaire, incorrecte toonzetting duidelijk gemaakt, dat ik alsnog niet mocht afrekenen zonder winkelwagen, terwijl andere mensen werden er niet op aangesproken en mochten zonder winkelwagen afrekenen.

Nogmaals, ik heb geen probleem met de regels maar ik laat van mijzelf geen showcase te maken, terwijl in het algemeen door de vingers gekeken wordt door de medewerkers.

Zeer ongastvrij. Voor ons een reden om geen gebruik meer te maken van de Jumbo Supermarkten.

Laat dit soort toezicht op de uitvoeren door tactvolle, emotioneel volwassen medewerkers.

Jumbo Supermarkten is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Jumbo Supermarkten?