Klacht Jumbo Supermarkten: Verplicht werken op zondaf ondanks aangegeven niet te kunnen werken door religie

Kampioenzeiken

Mijn vriendin word verplicht op een zondag werken, ondanks dat ze al 5 jaar op deze locatie werkt, en ze daar weten dat ze vanwege religieuze redenen nooit op zondag werkt. Er word gezegd dat ze "gematst" werd. Wat is het volgende, moslims verplicht met varkensvlees laten werken?

Een bericht naar alle filialen dat mensen met eenreligieuze achtergrond bepaalde regels hebben waar ze zich aan willen/moeten houden, en dit niet een kwestie van "matsen" is maar een afspraak maken met elkaar en respect hebben voor religieuze overtuigingen.
niet gereageerd

Goeie reactie jonges
    Jumbo Supermarkten
    Geachte heer / mevrouw,

Bedankt voor je bericht. We raden je aan hierover contact op te nemen met je leidinggevende. Daarnaast verwijzen we je naar de arbeidsovereenkomst die je bent aangegaan.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen je een fijne dag toe.

Jumbo klantenservice

Ook een klacht indienen over Jumbo Supermarkten?