Klacht Jura Incasso: Ongewenst geld incasseren

Juridische mup

Mijn vriend heeft na een kenningsmakingsaanbod meerdere malen gebeld geen gebruik meer te willen maken van de diensten van Saranza Paris. Echter, sinds enige tijd probeert Jura Incasso steeds geld af te schrijven (terwijl hier nooit toestemming voor is gegeven!) Jura Incasso verwijst ons terug naar SP, maar bij SP is niemand bereikbaar en men reageert ook niet op de verzoeken om bewijs te overhandigen dat er getekend is voor een abonnement of automatische incasso!!! Beide "bedrijven" (zo blijkt dus ook als je op google gaat zoeken) zijn dus hartstikke corrupt bezig! Inmiddels blijven de brieven binnenkomen met daarin het dreigen tot overgaan naar een gerechtsdeurwaarder....nou, prima, dan stappen we wel naar de Rechter als er op zeer korte termijn geen oplossing komt, maar we betalen geen cent aan hun. Want buiten de kenningsmakingsboxer hebben we nooit wat ontvangen...dus waarom betalen???

Zou graag willen dat men stopt met proberen geld af te schrijven en brieven te sturen. We willen en hebben niks te maken met Saranza Paris. Komt men niet met de gewenste oplossing zodat we met rust gelaten worden, zullen we een procedure tegen beide bedrijven opstarten

Geachte mevrouw Zuidwijk,

Alvorens inhoudelijk op uw schrijven in te gaan, wil ik u vragen waarom u niet direct contact opneemt met Jura Incasso. Wij hebben uw dossier geverifieerd, en u heeft nog op geen enkele wijze contact gezocht met ons bedrijf, dit is de eerste reactie die wij van u zien.

Vervolgens kunnen wij u mededelen dat wij u dus nooit hebben terugverwezen naar Saranza Paris, dit is namelijk niet mogelijk nu u nog nooit met ons persoonlijk contact heeft gezocht!

Verder levert Saranza Paris de boxershorts zodra het geld succesvol van uw rekening is geïncasseerd: nu nog steeds niet door uw vriend betaald is, is het dan ook logisch dat levering uitblijft.

Juridische mup
    Vandaag opnieuw contact gezocht met JI, nadat ik hier voor leugenaar wordt neergezet. Heb wel degelijk eerder telefonisch contact gehad. Nogmaals aangegeven dat er niet wordt betaald voor iets wat niet geleverd is en waar ook niet om gevraagd is. Er is buiten het kenningsmakingsaanbod tenslotte verder ook geen overeenkomst en mijn partner heeft ook nergens voor getekend. Men gaat met SP overleggen en neemt daarna contact op. Ben benieuwd.
    Jura Incasso
    U heeft inderdaad vandaag telefonisch contact opgenomen met ons bedrijf, echter is een en ander besproken. U gaf aan dat u een paar maanden geleden een levering heeft ontvangen (een proefzending) en de rekening daarvan ook heeft voldaan. U gaf aan dat u de boxers echter niet fijn vond, daarom gebeld heeft naar Saranza en het abonnement aldaar beëindigd heeft (telefonisch). U zou toen hebben aangegeven niets meer te willen ontvangen van Saranza Paris. Toen een van onze collega's u vandaag vroeg met wie u dan gesproken had bij Saranza, gaf u aan geen naam te weten.

Vervolgens gaf u aan drie maanden niets meer vernomen te hebben, tot opeens een incassobrief op uw deurmat lag. Onze collega heeft u toen aangegeven een en ander na te zullen gaan bij Saranza Paris, en daar bij u zo spoedig mogelijk weer op terug te komen. Er wordt hier helemaal niemand voor leugenaar uitgemaakt, maar feit is wel dat u tot heden nog geen telefonisch contact met ons bedrijf heeft gehad! Dit telefonisch contact kan slechts plaatsgevonden hebben met Saranza Paris, en niet met ons bedrijf aangezien wij geen oudere dossiers van u in ons systeem hebben staan.

Wij verzoeken u dan ook even af te wachten, tot u nader bericht van ons ontvangt.

Juridische mup
    Tot op heden niets meer vernomen maar wel weer brieven ontvangen dat het wordt doorgezet naar ggn deurwaarders. Het complete dossier neergelegd bij advocaat. Deze schrok nogal van de stapel papieren aangezien we ook alles hebben uitgeprint wat er te vinden was over deze 2 "bedrijven". Dus nu maar afwachten wat de rechter zegt over het hele gebeuren en de tegenvordering!

Ook een klacht indienen over Jura Incasso?