Klacht Jura Incasso: SPAM standaard dreigbrieven

D. Palmen

Ondertussen word ik alweer meer dan 3 maanden lastig gevallen door deze partij. Desondanks mijn bezwaarschrift, waarop maar geen reactie komt, blijven de standaard dreigbrieven (waarin overigens altijd onwaarheden instaan) in de bus vallen. Op elke dreigbrief is weer met een bezwaarschrift gereageerd. U raad het al, nog steeds geen reactie.

Er zou 2 jaar geleden geen opzegging zijn gedaan bij een sportschool, deze is wel gedaan en daar is een e mail van als bewijs net als een geldige reden en daarbij het bewijs van inschrijving in een nieuwe gemeente 44km verderop. In die 2 jaar ook niets gehoord van de sportschool en de automatische incasso (waarvoor ik getekend had) is ook stopgezet. Heel logisch als ik opgezegd heb.

Nu willen ze toch proberen om 2 jaar lang abonnementsgeld te vorderen. Als mede ondernemer vind ik het leuk geprobeerd om zo extra wist te maken, maar als oude klant echt totaal kansloos en heel onwenselijk.

Stop met het sturen van de SPAM standaard dreigbrieven. Het spelletje was even leuk, maar begint nu zwaar te irriteren. Ik neem het echt niet meer serieus en hoop dat ik voor de rechter mag komen, zodat u en uw cliënt opdraaien voor de kosten. Het dossier ligt te wachten bij mijn DAS rechtsbijstand.

D. Palmen
    Nog steeds geen reactie.... shocking
    Jura Incasso
    Mevrouw Palmen,

Wij betreuren de wijze waarop u meent te moeten discussiëren over deze kwestie. Wij zijn reeds – meermaals – zeer duidelijk tegen u geweest over de juridische strekking van de schuldvordering. U heeft bij het aangaan van uw sportabonnement getekend voor ontvangst en akkoord met de algemene voorwaarden van onze cliënt. Deze algemene voorwaarden bepalen duidelijk de wijze waarop het abonnement op een rechtsgeldige wijze opgezegd kan worden: tevens ontvangt de opzeggende klant te allen tijde een kopie van het opzegformulier inclusief een bevestigingsbrief waarin staat opgenomen dat het abonnement op correcte wijze is opgezegd en per welke datum. De reden dat onze cliënt alle opzeggingen op één vaste schriftelijke wijze vastlegd, is juist om welles-nietes situaties te voorkomen.

U bent destijds een sportabonnement aangegaan voor de duur van 12 maanden: dit abonnement kan normalerwijze niet tussentijds opgezegd worden. Onze cliënt heeft de eerste 4 maanden de abonnementsgelden succesvol van uw rekening kunnen incasseren, daarna niet meer: de betalingen werden telkens door u gestorneerd. Onze cliënt heeft u vervolgens vijf maal een betalingsherinnering gsetuurd, waar u nooit op gereageerd heeft.

Onze cliënt heeft nooit een rechtsgeldige opzegging uwerzijds ontvangen. Sterker nog, wij hebben u zelfs gevraagd de door u beweerde opzegging aan ons ter verificatie te overleggen, echter tot heden heeft u dit nagelaten. Er bestaat dan ook voor onze cliënt alsook voor Jura Incasso geen enkele reden om te geloven dat er daadwerkelijk een opzegging door u is verricht (de vraag daargelaten of deze opzegging überhaupt rechtsgeldig is geweest). U maakt bezwaar, wij geven u de kans om bewijs aan te leveren dat u in uw recht staat, en vervolgens levert u dit ‘bewijs’ niet.

Wij adviseren u om ofwel contact met ons kantoor op te nemen teneinde het treffen van een eventuele betalingsregeling, ofwel spoedig daadwerkelijk een beroep te doen op uw rechtsbijstand, welke u niet anders zal mededelen.

Hoogachtend, verblijft, onder voorbehoud van alle rechten en weren,
    Jura Incasso

D. Palmen
​Geachte ?, Bedankt dat u laat zien dat u wel kunt reageren. Ik betreur dat hier een openbare klacht voor nodig is om eindelijk een reactie van u te kijken na 6 (!) e-mails te hebben gestuurd mét onderbouwing dat uw cliënt ten onrechte deze vordering in gang heeft gezet. Uw laatste persoonlijke reactie op mijn bezwaar is opschorting van het dossier geweest. Nooit heeft u inhoudelijk reactie hierop gegeven. Wel stuurt u standaard brieven toe iedere week. Mijn rechtsbijstand ziet deze zaak zeer positief tegemoet, aangezien deze mijn opzegging per email in handen heeft, alsmede het bewijs van rechtsgeldige opzegging. Ook werkt het 2 jaar stop zetten van de automatisch incasso (waarvoor uw cliënt toestemming had) niet in het voordeel van twijfel over het stopzetten van het abonnement door uw cliënt. Verwacht u dus zeker geen betaling van mijn kant, alleen maar verdere bezwaren op uw standaard dreigbrieven. Ik vraag u dus nogmaals dit dossier te sluiten.

Ook een klacht indienen over Jura Incasso?