Klacht Juristu incasso: Na eerdere klacht en onrechtmatige sluiting dossier krijg ik mijn persoonlijke spullen niet terug.

KV

Een paar maanden geleden had ik al een klacht ingediend vanwege de slechte behandeling van mijn dossier. Slechte communicatie, steeds en ander contactpersoon, nooit iets horen, geen afspraken nakomen, onbeschoft te woord gestaan, ruim een jaar dossier in behandeling er zijn enkele bedragen geïncasseerd, maar ik heb geen één cent gezien! En na bedreiging door Juristu het onrechtmatig sluiten van mijn dossier. Overigens blijkt wel na onderzoek (zelfs ook door advocaten) dat Juristu deze handelswijze richting meer mensen hanteert. Als zogenaamd professioneel bedrijf kan dit natuurlijk niet. Zo ga je niet met mensen om.

Nu is het zelfs zo dat Juristu mijn persoonlijke eigendommen niet retourneert. Ik heb dit meermaals verzocht. Schriftelijk, per aangetekende post. Deze brieven zijn gewoon geleverd en aangenomen. De bewijzen heb ik. Op advies van een ervaren jurist volgde na mijn meerdere aangetekende brieven ook een ingebrekestelling richting Juristu. Nota bene artikel 42 van hun eigen algemene voorwaarden geeft aan dat na sluiting van het dossier, alle spullen worden geretourneerd. Bij mij wordt dit niet gedaan.
Juristu heeft zelf bevestigd, ook via het klacht.nl dat het dossier is gesloten en ik niets ben verschuldigd. Daar kan het dus niet aan liggen. Jurist moet dus mijn persoonlijke eigendommen,te weten originele documenten, per direct aan mij retourneren. Dit is Juristu zelfs wettelijk verplicht.

Het is na bedreiging richting mij Juristu zelf die het dossier onrechtmatig sluit. Sluiting dossier, spullen retour. Dat is conform hun eigen voorwaarden.
Door deze manier van handelen loopt mijn vervolgincasso bij een ander bedrijf alleen maar vertraging op. Ook loopt het door mij te innen bedrag alleen maar op, terwijl Juristu hier goed van op de hoogte is.
Jurist behoudt mijn persoonlijke documenten voor hunzelf zodat zij hun deurwaarder meermaals beslag kunnen laten leggen bij de wederpartij zodat zij toch iets van hun kosten ontvangen. Dit is niet mijn probleem. Zij sluiten het dossier, dus mij originele documenten retour.

Fatsoenlijke behandeling, een behoorlijk excuus, mijn persoonlijke eigendommen retour en mijn geld nu eindelijk na ruim een jaar. Ik heb immers niet voor niets een incasso uit handen gegeven. Door deze afgelopen maanden extra onnodige vertraging door Juristu, loopt het te vorderen bedrag ook alleen maar op. Bovenop het bedrag waar ik nog helemaal niets van heb ontvangen... Daar hoort ook een vergoeding tegenover te staan.

Juristu incasso
    Geachte klant,

Zoals uitgelegd hebben wij het dossier gesloten vanwege de manier waarop u ons behandeld. Juristu voert haar werk netjes en perfectionistisch uit. Wij wensen dan niet gechanteerd en beledigd te worden.

Wij verzoeken u contact op te nemen met klantenservice@juristu.nl om uw vraag te behandelen.

Juristu

KV
1) Degene die "behandeld" is toch echt de "professionele" organisatie?.. Dus Juristu. Daarbij is het Juristu die mij (en volgens vele andere recensies ook andere mensen) slecht en onbeschoft behandeld. 2) Het dossier is onrechtmatig gesloten. 3) Ik heb Juristu meermaals en netjes gewezen op hun niet nakomingen. Hier is bewijs voor. 4) Eerst word ik door Juristu onterecht beschuldigd van bedreiging, nu is dit ineens belediging en chantage?! Op welke gronden? En waar is het bewijs? Een zeer bijzondere en merkwaardige wending dit. Ik moet blijkbaar aangifte doen voor smaad en laster. Dit zijn namelijk zware beschuldigingen die ik niet accepteer. 5) Ik verzoek al sinds zeker december 2019 om teruggave van mijn persoonlijke eigendommen. Na wederom plaatsing van een terechte klacht wordt ik verwezen naar de klantenservice?.. Zeer triest. Ook hieruit blijkt maar dat er zeker niets professioneel of perfectionistisch aan Juristu is. Per direct komen mijn persoonlijke spullen eindelijk retour.

Ook een klacht indienen over Juristu incasso?