Klacht Juwelier J.C. Koelewijn: Seek compensations for the damage to my Patek Philippe watch due to inappropriate repair

Klachtnummer
# 541383
Gebruiker
Eric
Datum
1 reactie

Details

Klacht

I'm seeking for compensations for the damage to a Patek Philippe watch that was repaired at Juwelier Koelewijn in Jan, due to
a) the glass replaced was claimed as 'original' (and was charged for the cost one would pay for an OEM original glass) but turned out to be 'not original' based on the specialist's analysis;
b) the broken glasses were NOT fully cleaned which was NOT informed to me either. These lead to the further damage on my watch that rotor was scratched, correctors, hands, moon disk and the dial are all damaged.

An remedy to fix these problems per the maker costs totalling €5640. Therein, I'd be responsible for the glass replacement €140 and case polishing €420, however, I suggest the company to
a. refund €150 for the non-original glass
b. compensate for the remaining costs of remedy due to inappropriate repair €5080.

The company shouldn't have taken my watch if they cannot fully fixed at the very beginning. If they didn't fix the watch, they should inform the consumer immediately vs. letting the broken glasses further damaged the watch.

I have double confirmed if the parts would be original before sending the watch at the store and asked if everything was fixed when receiving the repaired watch. I received positive confirmations each time. I assumed it's fixed until Ifound the watch still not functioning well two months later. I was not told there are untreated glass or additional damages at all. I think it's the company's responsibilities to solve the problem and compensate the remedy costs.

Gewenste oplossing

In addition to the refund of €150 that the company agreed to pay, I'd ask the company to further compensate the remedy costs of €5080 due to his inappropriate repair (e.g. broken glass was not fully clean which lead to the further damage)

1 reactie

  1. Auteur
    Juwelier J.C. Koelewijn
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte dhr Shen,
    Allereerst vind ik het heel vervelend voor u dat er meer met het horloge aan de hand is dan enkel het glas. Bij het breken van een horlogeglas is er altijd een risico dat er glas splinters in het uurwerk komen. Vaak is het enkel het glas en als deze is vervangen is heb probleem opgelost. Helaas in uw geval niet en zitten er splinters in het uurwerk. Dat is niet gekomen door het vervangen van het glas maar door het breken van het glas. Dat heeft de horlogemaker ook met u besproken dat hij hoopte dat dat niet het geval zou zijn omdat het dan via de dealer moet. U weet dat wij geen Patek Philppe dealer zijn, dus een origineel glas kunnen wij niet bestellen. Dit kan alleen als je dealer bent. De kosten van het glas zijn hoger dan een standaard glas, dit omdat wij het speciaal op maat hebben moeten slijpen.
    Omdat Schaap&Citroen bij de reparatie nu een origineel glas erop willen zetten, heb ik besloten om de kosten (€150) van onze reparatie aan u terug te storten. Wat ik ook gelijk heb gedaan. Ik vind het heel vervelend voor u dat u een hoge prijsopgave heeft gekregen, maar dat heeft niets met onze reparatie te maken. Deze schade is ontstaan door het breken van het glas.
    Mvg Juliette Koelewijn

Ook een klacht indienen over Juwelier J.C. Koelewijn?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen