Klacht Jysk: vreemde verzendkosten

Christa

Ik heb een tijd terug een rolgordijn gezien in de folder. Hierdoor naar de winkel gegaan om deze te kopen. Helaas niet op voorraad werd mij gezegd. Ik kon een week later terug komen. Wederom langsgekomen maar het rolgordijn was een actie artikel en ze waren niet binnen gekomen. Toen ik langs kwam om een side table te kopen heb ik wederom gevraagd om dit desbetreffende rolgordijn. Daar werd mij pas duidelijk dat deze alleen online te bestellen was terwijl de witte versie wel in de winkel te verkrijgen is. Dat verbaasde mij zeer maar ik ben online gaan kijken. Ik heb 2 formaten nodig 80x170 en het andere raam is 146 en daardoor moet ik 180x170 aanschaffen. De verzenkosten bedragen door deze afmeting 45 euro terwijl de afmeting 140x170 maar 6,53 bedragen.
k ben dus 3 keer voor niets naar de winkel gegaan en heb onduidelijke informatie gekregen. De verzendkosten voor hetzelfde artikel alleen een afmeting groter. 160x170 blijkt niet te bestaan kost mij aan verzenden dik 38 euro meer.

Graag een reiskosten vergoeding die mindering wordt gebracht op mijn verzendkosten. Of dat het rolgordijn naar de winkel geleverd kan worden tegen een normale vergoeding. Of een andere verzendkosten vergoeding om ze aan huis te leveren.

Jysk
    Geachte meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.
    Wij kunnen begrijpen dat het vervelend is dat het gewenste artikel alleen online verkrijgbaar is en dat u niet voor de optie kan kiezen om het artikel in de winkel op te halen. Dit heeft te maken met dat het artikel wordt geleverd vanuit onze distributiecentrum in Denemarken naar PostNL. Vanuit PostNL wordt het artikel direct bij u thuis afgeleverd. De bezorgkosten van €45,- worden berekend aan de hand van het gewicht (vanaf 31,5 kg) van het artikel en de afmeting. Helaas is de totale afmeting van het pakket te groot voor PostNL Pakketten en betaald u hierdoor €45,- aan verzendkosten.
    Helaas kunnen wij door logistieke redenen u geen andere oplossing aanbieden. Onze excuses voor het ongemak.

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

JYSK Klantenservice

Ook een klacht indienen over Jysk?