Opgelost door Jysk: Wel besteld en betaald en met een beetje geluk wordt het ooit nog geleverd.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 441127
Gebruiker
JCB
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Op 13 april 2020 een Loungeset heb ik een loungeset besteld op www.jysk.nl. Bij het bestellen werd vermeld dat de leveringstijd langer was dan gebruikelijk en ik rekening zou moeten houden met een levertijd van 4 tot 8 werkdagen. Ik heb dit geaccepteerd en de bestelling geplaatst. In de bevestigingsmail stond met vetgedrukte letters en geel gearceerd: "Jouw bestelling komt binnen 4 tot 8 werkdagen in de winkel in Gorinchem. Zodra jouw bestelling klaarstaat om afgehaald te worden ontvang je een e-mail en sms-bericht vanuit de winkel".

Dit betekent dat ik mijn loungeset omstreeks 23 april zou kunnen afhalen. Ik heb echter niets meer gehoord van Jysk en daarom op 24 april maar eens gebeld met de winkel in Gorinchem. Er werd mij medegedeeld dat de verzending verlaat was en op zaterdag 25 april binnen zou komen. Ik zou bericht krijgen zodra de loungeset zou kunnen afhalen. Op 1 mei had ik nog niks gehoord en contact opgenomen met de winkel: er werd geadviseerd met de klantenservice contact op te nemen. Op 4 mei kreeg ik van de klantenservice te horen dat de levering gepland staat op 29 mei!!!!

Ik bestel dus een loungeset bij Jysk, waarbij mij een levertermijn wordt beloofd van maximaal 8 werkdagen. Deze belofte wordt niet nagekomen en als ik contact opneem met de winkel wordt er tegen mij gelogen. Uiteindelijk moet ik dan 33 werkdagen (29 mei) op mijn bestelling wachten, terwijl in de leveringsvoorwaarden die gelden als je nu iets koopt staat dat je 25 - 30 werkdagen op je bestelling moet wachten. Waarom ik dan nu 33 werkdagen zou moeten wachten wordt niet toegelicht en slaat natuurlijk nergens op.

Gewenste oplossing

Uiteraard snel leveren, 33 werkdagen slaat nergens op en voldoet ook niet aan de nu op website van Jysk genoemde leveringstermijn van 25 - 30 werkdagen. Daarnaast is een korting voor het lange wachten wel op z'n plaats.
Geboden oplossing
Hoewel geen snellere levering, heb ik als tegemoetkoming een giftcard van €20,- ontvangen. Een sympathiek gebaar.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

1 reactie

  1. Auteur
    Jysk
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Jan,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht

    Het spijt ons te lezen dat u tot op heden niet heeft vernomen over de status van uw bestelling en dat deze niet binnen het afgesproken termijn geleverd kon worden. Onze excuses voor het ongemak.


    De vertraging is ontstaan door leveringsproblemen met de door u bestelde loungeset VONGE. Wij verwachten dat uw bestelling vanaf 30 mei kan worden afgehaald in onze winkel in Gorinchem. Zodra uw bestelling is binnengekomen ontvangt u hiervan bericht vanuit de winkel.

    Ter compensatie voor het ongemak hebben wij u per e-mail een cadeauvoucher toegestuurd ter waarde van € 20. Deze voucher is 5 jaar geldig en kunt u in al onze winkels en de webshop gebruiken. Mocht u de cadeauvoucher vandaag niet ontvangen, dan is deze mogelijk in uw ongewenste inbox terecht gekomen.

    Nogmaals onze excuses voor de vele ongemakken.
    Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd. 

    Met vriendelijke groet,

    Bojin

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Jysk?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen