Opgelost door Jysk: Wel besteld en betaald en met een beetje geluk wordt het ooit nog geleverd.
Details
Klacht
Op 13 april 2020 een Loungeset heb ik een loungeset besteld op www.jysk.nl. Bij het bestellen werd vermeld dat de leveringstijd langer was dan gebruikelijk en ik rekening zou moeten houden met een levertijd van 4 tot 8 werkdagen. Ik heb dit geaccepteerd en de bestelling geplaatst. In de bevestigingsmail stond met vetgedrukte letters en geel gearceerd: "Jouw bestelling komt binnen 4 tot 8 werkdagen in de winkel in Gorinchem. Zodra jouw bestelling klaarstaat om afgehaald te worden ontvang je een e-mail en sms-bericht vanuit de winkel".Dit betekent dat ik mijn loungeset omstreeks 23 april zou kunnen afhalen. Ik heb echter niets meer gehoord van Jysk en daarom op 24 april maar eens gebeld met de winkel in Gorinchem. Er werd mij medegedeeld dat de verzending verlaat was en op zaterdag 25 april binnen zou komen. Ik zou bericht krijgen zodra de loungeset zou kunnen afhalen. Op 1 mei had ik nog niks gehoord en contact opgenomen met de winkel: er werd geadviseerd met de klantenservice contact op te nemen. Op 4 mei kreeg ik van de klantenservice te horen dat de levering gepland staat op 29 mei!!!!
Ik bestel dus een loungeset bij Jysk, waarbij mij een levertermijn wordt beloofd van maximaal 8 werkdagen. Deze belofte wordt niet nagekomen en als ik contact opneem met de winkel wordt er tegen mij gelogen. Uiteindelijk moet ik dan 33 werkdagen (29 mei) op mijn bestelling wachten, terwijl in de leveringsvoorwaarden die gelden als je nu iets koopt staat dat je 25 - 30 werkdagen op je bestelling moet wachten. Waarom ik dan nu 33 werkdagen zou moeten wachten wordt niet toegelicht en slaat natuurlijk nergens op.
Gewenste oplossing
Uiteraard snel leveren, 33 werkdagen slaat nergens op en voldoet ook niet aan de nu op website van Jysk genoemde leveringstermijn van 25 - 30 werkdagen. Daarnaast is een korting voor het lange wachten wel op z'n plaats.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.