Klacht Kadasterdata.nl: Ik heb online €14,95 betaald voor een product dat ik niet heb ontvangen.
Details
De klacht
Ik heb online €14,95 betaald om gegevens te krijgen over een pand in Amsterdam, namelijk de koopsom bij de laatste transactie en de WOZ waarde. Ik kreeg direct na betaling te lezen dat betaling was ontvangen maar dat er een fout was opgetreden. Ik heb gebeld. De WOZwaarde bleken ze niet te kunnen leveren. Ik ging ermee akkoord om voor die €14,95 dan alleen de informatie over de koopsom van het pand te ontvangen. Ik krijg een uittreksel per mail waarin een koopsom staat vermeld van het betreffende pand EN ander verkregen onroerend goed. Ik stuur een mail terug met de vraag of het ontvangen koopsombedrag nu slaat op alleen het pand of ook op het overige - bij dezelfde aankoop - verkregen onroeren goed. Ik krijg een mail terug dat de info over het koopsombedrag het betreffende pand betreft MET het overige verkregen onroerend goed. Nu weet ik dus nog steeds niet wat de koopsom was van het betreffende pand. Ik bel op en doe mijn beklag dat ik nu voor €14,95 noch de WOZwaarde heb gekregen (maar daar was ik mee akkoord gegaan, als ik de info over de koopsom maar kreeg), noch de koopsominformatie voor dat specifieke pand. De medewerker van Kadasterdata zegt dat de koopsom voor het specifieke pand te vinden is in de volledige koopakte, maar daar moet ik dan eerst weer een bedrag voor betalen. Als ik mijn verontwaardiging uit over deze onterechte behandeling verbreekt de medewerker de verbinding omdat mijn toon hem niet bevalt.DAARNA kwam ik erachter dat Kadasterdata een concurrent is van het ECHTE Kadaster. Bij het Kadaster had ik deze gegevens veel goedkoper kunnen krijgen!
De oplossing
Restitutie van de €14,95. Excuses voor het vertoonde gedrag.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.