Klacht Kadasterdata.nl: Ik heb online €14,95 betaald voor een product dat ik niet heb ontvangen.

R.J. Bosker

Ik heb online €14,95 betaald om gegevens te krijgen over een pand in Amsterdam, namelijk de koopsom bij de laatste transactie en de WOZ waarde. Ik kreeg direct na betaling te lezen dat betaling was ontvangen maar dat er een fout was opgetreden. Ik heb gebeld. De WOZwaarde bleken ze niet te kunnen leveren. Ik ging ermee akkoord om voor die €14,95 dan alleen de informatie over de koopsom van het pand te ontvangen. Ik krijg een uittreksel per mail waarin een koopsom staat vermeld van het betreffende pand EN ander verkregen onroerend goed. Ik stuur een mail terug met de vraag of het ontvangen koopsombedrag nu slaat op alleen het pand of ook op het overige - bij dezelfde aankoop - verkregen onroeren goed. Ik krijg een mail terug dat de info over het koopsombedrag het betreffende pand betreft MET het overige verkregen onroerend goed. Nu weet ik dus nog steeds niet wat de koopsom was van het betreffende pand. Ik bel op en doe mijn beklag dat ik nu voor €14,95 noch de WOZwaarde heb gekregen (maar daar was ik mee akkoord gegaan, als ik de info over de koopsom maar kreeg), noch de koopsominformatie voor dat specifieke pand. De medewerker van Kadasterdata zegt dat de koopsom voor het specifieke pand te vinden is in de volledige koopakte, maar daar moet ik dan eerst weer een bedrag voor betalen. Als ik mijn verontwaardiging uit over deze onterechte behandeling verbreekt de medewerker de verbinding omdat mijn toon hem niet bevalt.
DAARNA kwam ik erachter dat Kadasterdata een concurrent is van het ECHTE Kadaster. Bij het Kadaster had ik deze gegevens veel goedkoper kunnen krijgen!

Restitutie van de €14,95. Excuses voor het vertoonde gedrag.

Kadasterdata.nl
    Beste R. Bosker,

Erg vervelend dat u een negatieve ervaring heeft met onze dienst en klantenservice. Wij hebben klanttevredenheid hoog in het vaandel en proberen u altijd zo correct en fatsoenlijk als mogelijk van dienst te zijn. Helaas worden er geen opnames gemaakt van de gesprekken tussen gebruiker en medewerker. Om deze reden zal ik niet oordelen over het handelen van ons klantencontactcenter. Wij vinden het spijtig dat de verbinding verbroken is met u, dit had niet mogen gebeuren.

Het pand is verkocht voor 318.000--,. Dit bedrag is inclusief een parkeerplaats die gekocht is. Dat dit in 1 koop verkocht is (met meer onroerend goed), is niet te wijten aan Kadasterdata. Deze koopsom is dus representatief voor zowel het object als de parkeerplaats. Ik heb de akte bekeken en hier staat geen prijs genoemd voor enkel het huis of enkel de parkeerplaats.

Het koopsom & WOZ bestand bevat een koopsom (318.000--,), alsmede de modelmatige WOZ-waarde. De WOZ waarde wordt berekend en geeft u een goed beeld van wat wij denken dat de woning waard is. Op het moment dat wij de betrouwbaarheid van de waardering niet kunnen garanderen, geniet het onze voorkeur niet te leveren. De koopsom waarbij ook de parkeerplaats verkocht is, kan een verstorende factor zijn geweest in ons waarde model.

Wij bieden u onze excuses voor het verbreken van de verbinding bij het telefonische contact, echter zijn wij van mening dat de koopsom zoals door u verzocht, geleverd is en zullen u helaas niet tegemoet komen met een restitutie van het betaalde bedrag.

Ik hoop u geinformeerd te hebben,

Kadasterdata klantencontact.

Ook een klacht indienen over Kadasterdata.nl?