Klacht Kadasterdata.nl: Ongevraagd en onduidelijk over de kosten een smsdienst verstuurt!

Emil Boen

Ongevraagd en onduidelijk over hoe hoog deze smsdienst kost heeft Kadasterdata.nl een SMS over WONINGWAARDE naar mijn mobiel, een zogenaamd GRATIS SMS verstuurt. Ik vertrouw deze smsdienst niet zoals al vaker gebleken met spam smsdiensten.

Want tot mijn schrik zie ik op de informatie op de site kADASTERDATA.NL dat je minimaal 8 euro (4 keer SMS bericht @ 2 euro!) moet betalen voor elke informatie WONINGWAARDE. Deze kosten betaal je per woning! Stuur je onbewust meerdere POSTCODE + HUISNR naar 2233 dan krijg je per direct een rekening van tientallen euro !

De kostengegevens moeten in de sms staan.Een smsdienst aanbieder is verplicht deze kosten te melden anders is het misleiding en SPAM, tegen de consumentenwet. Ik heb gelezen klachten van mensen die een torenhoge kosten hebben betaald nadat ze gebruik hebben gemaakt van deze NIET GRATIS sms dienst!

STOPPEN MET DEZE SMS DIENST! KADASTERDATA.NL IS ILLEGAAL BEZIG MET DIT SOORT PRAKTIJK. HET IS OPLICHTERIJ! IK HEB NIET OM DEZE SMSDIENST GEVRAAGD. KADASTERDATA.NL LOKT MENSEN UIT DOOR HUN ONWETENDHEID EN ONBEWUST EEN SMS TE VERSTUREN NAAR HUN MOBIELNUMMER MET ALLE GEVOLGEN NADIEN!

Kadasterdata.nl
    Geachte heer/mevrouw Boen,

De eerste sms die wij verzenden is een gratis sms, u hoeft hier uiteraard niet op te reageren.

Als u gebruik maakt van de sms-dienst 2233 krijgt u maximaal 4 betaalde SMS-berichten. Met het eerste SMS-bericht testen wij de communicatie mogelijkheid tussen uw toestel,provider en onze diensten.

In het 2e t/m 4e SMS-bericht ontvangt u het bouwjaar, inhoud,oppervlakte,woningwaarde, koopsom etc... Per SMS-bericht (maximaal 4 berichten) betaalt u € 2,-.

De totale kosten bedragen in deze dan € 8,- plus de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon.
    Dit staat duidelijk vermeld op onze website.

Tevens geven wij in de sms ook aan dat de kosten € 2,- per ontvangen bericht bedragen.

Kadasterdata klantcontact

Emil Boen
Nee, kadasterdata heeft geen waarheid verteld! De informatie SMS WONINGWAARDE staat inderdaad zoals aangegeven vermeld op jullie website, maar in het SMS bericht die ik kreeg staat er nergens verwijzing naar die informatie op de site, laat staan de kosten € 2,- per ontvangen bericht zoals u aangaf. Dit klopt en deugt niet, want dan ben je te laat om de smsdienst te stoppen! Dit is de inhoud van het SMS bericht: LET OP! WONINGWAARDE op nieuw HOOGTEPUNT! Hoeveel is UW WONING nu waard? SMS POSTC + HUISNR naar 2233. Afmelden GRATIS SMS? SMS STOP E2pob. kadasterdata.nl.15:16. Hoezo Áfmelden GRATIS SMS? Dit suggereert superduidelijk GEEN GRATIS SMS en de volgende 3 tot 4 SMS'jes ook niet. Kortom MISLEIDING. Kadasterdata moet gewoon STOPPEN met dit soort ONTRANSPARANT praktijk.

Ook een klacht indienen over Kadasterdata.nl?