Opgelost door Kamer van Koophandel: onterechte incasso en gebrek aan verantwoordelijkheidsbesef

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 609988
Gebruiker
rves
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Door een storing bij de bank van de KvK is er een betaling van een factuur van 40 euro verkeerd gegaan. Ik had bedrag op tijd en correct (juist rekening- en factuurnummer) overgemaakt. Nu stuurt de KvK, zonder mij eerst van dit probleem op de hoogte te stellen, een incassobureau op mij af die een bedrag van ruim 200 euro probeert te incasseren. Ik kan d.m.v. bankafschiften en reactie van mijn bank aantonen dat het probleem bij de KvK ligt, echter zij willen niet inhoudelijk op de zaak reageren en verwijzen mij naar het incassobureau dat ook iedere inhoudelijke discussie uit de weg gaat. Men probeert mij financieel te laten boeten voor fouten in de eigen organisatie en gaat iedere verantwoordelijkheid om dit op te lossen uit de weg. Schokkende ervaring.

Gewenste oplossing

Incassotraject stoppen, een nieuw correct betaalverzoek (40 euro) en excuses voor alle overlast die mij dit al dagen bezorgd
Geboden oplossing
KVK heeft het incasso traject stopgezet en aangeboden om de oorspronkelijke factuur te betalen. Hiermee ben ik akkoord gegaan. De kosten die ik in dit traject heb gemaakt (sturen aangetekende brieven) vergoeden ze niet, helaas ook geen excuses voor alle overlast die dit heeft gebracht.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Kamer van Koophandel is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    rves
    Datum
    Nog geen enkele reactie vanuit de KvK. Sluit goed aan bij mijn ervaring tot nu toe.
  2. Auteur
    rves
    Datum
    Nog steeds radiostilte vanuit KvK

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Kamer van Koophandel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen