Klacht Kamer van Koophandel: Telefonisch toegegeven door KvK, onterechte incassokosten van €140,00
Details
Klacht
op 17 september krijg ik uit het niks een deurwaarder aan de deur van Syncasso. Betreft een openstaande factuur 30-4-2020 van €15,00 van KvK. Moest binnen 2 dagen €140,41 betalen, zo niet dan beslaglegging....Heftige confrontatie, dus KvK gebeld en werd via doorkeuzen met Syncasso verbonden. Gevraagd of dit geen fraude verhaal was, maar zij blijken ECHT voor KvK te incasseren.
Aangezien ik geen problemen wil, de gevraagde €140,41 overgemaakt.
Krijg ik de volgende dag een nette brief van KvK of ik binnen 5 dagen de factuur van 30-04-2020 van €15,00 over wil maken.......
Dit betreft dus de ZELFDE factuur die ook via de deurwaarder is gegaan.
Ik zit met mijn bedrijf al bijna 15 jaar bij KvK, dus heb ze eerst een bericht gestuurd debiteuren@kvk.nl
- geen antwoord
- volgende dag een goed gesprek gehad met iemand van KvK, die het serieus vervelend vond en dit natuurlijk niet de normale gang van zaken is. Ze heeft even advies bij een collega gevraagd waarbij de uitkomst was: ja je hebt al betaald dus hier kunnen we niets meer doen, bel het incassobureau Syncasso maar, die moeten dat regelen ???
Die zien mij al aankomen. Een opdracht die KvK ten onrechte heeft gegeven aan Syncassso en die moeten het dan maar oplossen.
Heb Syncasso wel gebeld maar die verwezen mij natuurlijk gelijk terug naar KvK.
De oplossing van KvK is nu dat ik hier een klacht deponeren zodat het opgelost kan worden....
Rare oplossing, maar hier staat de klacht, en mag aannemen dat dit netjes opgelost wordt en ik de incassokosten terug gestort krijg.
Gewenste oplossing
De incassokosten die ik ten onrechte heb moeten betalen, terug gestort krijgen.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.