Klacht Kamera-express.nl: Leveren fabrieksfouten camera maar geen recht op inruilen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 649745
Gebruiker
DaniD
Datum
1 reactie

Details

Klacht

SLECHTE SERVICE

Sony A7iii hier aangeschaft die uitvalt bij milde temperaturen.

Bij temperaturen rond de 10 graden valt de camera uit. Eerst dacht ik dat het misschien te maken zou hebben met de accu dus heb ik die vervangen. Na het vervangen blijft het probleem aanhouden. Mensen om mij heen die ook de Sony a7iii gebruiken hebben hier nooit last van gehad. Op internet kwam ik er achter dat het gaat om een fabrieksfout wat vaker voorkomt bij dit model. De camera is dus incapabel om te functioneren in verschillende temperaturen.

- het gaat niet om extreme omstandigheden, we sluiten regen, vriezen, etc bijvoorbeeld uit.

Met dit probleem ben ik naar de winkel in Utrecht geweest en ook daar waren ze het met mij eens dat het niet hoort dat de camera zo maar uitvalt. De medewerker daar beloofde een nieuw exemplaar als het probleem na de reparatie niet is verholpen. Ik heb netjes volgens hun garantie systeem gewerkt en heb de camera in de winkel laten opsturen naar het reparatie centrum. Na 6 weken de camera kwijt te zijn geweest krijg ik te horen dat ze ‘niks’ kunnen vinden en een nieuwe camera geen optie is. In de winkel geef ik aan dat ik 2 jaar garantie heb en ik het gek vind dat ik niet recht heb op een nieuwe camera als ik er één heb gekocht die niet 100% goed functioneert.

Ik vind het echt jammer dat ik €2000 euro neerleg voor een camera die niet goed functioneert.

Gewenste oplossing

Ik heb 2 jaar garantie en bij een defect product hoor ik gewoon een nieuwe te krijgen.
Geboden oplossing
Dus nu mag ik weer 6 weken wachten op mijn camera waar ze in de eerste instantie niks kunnen vinden? En nu moet ik er vertrouwen in hebben dat ze het probleem nu wel kunnen vinden? Nu lekker in totaal 12 weken wachten. Wat een slechte service.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Kamera-express.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Vervelend dat je last hebt van deze klacht met jouw camera. Helaas is de klacht bij de eerste reparatie niet geconstateerd door de Sony technici. Voordat wij uberhaupt tot reparatie of omruiling over gaan, moet deze klacht geconstateerd worden. Daarom hebben we je gevraagd de camera opnieuw aan te bieden. Uiteraard gaan we ons uiterste best doen om de reparatieduur te verkorten. Zoals aangegeven, zullen wij van tevoren nooit een belofte maken een camera direct om te ruilen, omdat die beslissing gemaakt dient te worden door de technici van Sony zelf. In de gehele lijn van Sony is dit defect bij ons niet bekend tot dusver. We vernemen graag als reactie op de mail of we je camera zo snel mogelijk naar het service center kunnen sturen.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Kamera-express.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen