Klacht Kamera-express.nl: Leveren fabrieksfouten camera maar geen recht op inruilen.
Details
Klacht
SLECHTE SERVICESony A7iii hier aangeschaft die uitvalt bij milde temperaturen.
Bij temperaturen rond de 10 graden valt de camera uit. Eerst dacht ik dat het misschien te maken zou hebben met de accu dus heb ik die vervangen. Na het vervangen blijft het probleem aanhouden. Mensen om mij heen die ook de Sony a7iii gebruiken hebben hier nooit last van gehad. Op internet kwam ik er achter dat het gaat om een fabrieksfout wat vaker voorkomt bij dit model. De camera is dus incapabel om te functioneren in verschillende temperaturen.
- het gaat niet om extreme omstandigheden, we sluiten regen, vriezen, etc bijvoorbeeld uit.
Met dit probleem ben ik naar de winkel in Utrecht geweest en ook daar waren ze het met mij eens dat het niet hoort dat de camera zo maar uitvalt. De medewerker daar beloofde een nieuw exemplaar als het probleem na de reparatie niet is verholpen. Ik heb netjes volgens hun garantie systeem gewerkt en heb de camera in de winkel laten opsturen naar het reparatie centrum. Na 6 weken de camera kwijt te zijn geweest krijg ik te horen dat ze ‘niks’ kunnen vinden en een nieuwe camera geen optie is. In de winkel geef ik aan dat ik 2 jaar garantie heb en ik het gek vind dat ik niet recht heb op een nieuwe camera als ik er één heb gekocht die niet 100% goed functioneert.
Ik vind het echt jammer dat ik €2000 euro neerleg voor een camera die niet goed functioneert.
Gewenste oplossing
Ik heb 2 jaar garantie en bij een defect product hoor ik gewoon een nieuwe te krijgen.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.