Klacht Kamera Express: Garantie niet nagekomen

Marjolein

Kamera express volgt garantie niet op, stelt dat ik camera heb gestoten of laten vallen wat helemaal niet klopt.

Voorheen altijd goede ervaringen met fotokonijneberg maar nu deze is overgenomen door kameraexpress is dat helemaal anders.

Afgelopen januari leica camera van 1167,- eur gekocht die het na ongeveer 3,5 maanden begaf. Altijd zeer netjes behandeld, sowieso zeer weinig gebruikt en al zeker niet laten vallen of gestoten. Geen probleem zou je zeggen, duidelijk geval van garantie.
Nadat ik deze voor garantie afhandeling naar kamera express had opgestuurd kreeg ik na poosje bericht dat er duidelijk val- en of stoot schade geconstateerd was en de garantie dus niet van toepassing was. Compleet met foto’s van blutsen, 1 met soort van blauwe afdruk van stootplek. Zo had ik deze camera niet opgestuurd. Dat dit tijdens transport zou zijn gebeurd is erg onwaarschijnlijk, ik heb het niet in blauw omhulsel verpakt (nl in zwart stoffen hoesje) en ik heb ook geen melding gehad dat het pakket gehavend was aangekomen. Het wijst erop dat er na transport naar kamera express iets mee gebeurd is.

Het klantenservice contact liep heel slecht: standaard meer dan 5 minuten in wacht staan en vervolgens niemand die hierover in gesprek wilde gaan. Er werd simpelweg verwezen naar een rapport en er direct vanuit gegaan dat ik hem had laten vallen en op slinkse wijze van garantie gebruik wilde maken. Mijn aangetekende brief naar klachtenservice kreeg ik na 2 dagen ongeopend teruggestuurd: het adres klopte niet want hun website was nog niet aangepast met nieuwe adres. Dit was best wel tekenend van de totale puinhoop bij dit bedrijf. Na opnieuw de brief verstuurd te hebben zijn er al ruim 3 weken verstreken zonder enige reactie. Op hun website staat vermeld dat je met 3 dagen een reactie krijgt. Totale onzin.

Het is heel kwalijk dat er niet goed met mijn camera is omgegaan, maar deze klanten”service” daarna is zo dramatisch fout dat ik ondertussen echt woedend ben. Wat een rot bedrijf! Slecht omgaan met spullen en slecht omgaan met klanten: erger kan gewoon niet. Vermijdt dit bedrijf! Er zijn genoeg andere bedrijven met vergelijkbare prijzen die hun zaken wel op orde hebben en jou en je spullen netjes behandelen.

Repareer camera op kosten kamera express met volledige garantie op reparatie of lever nieuwe camera.

Kamera Express is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Kamera Express?