Klacht Kamera Express: Geen garantie op een camera van 4 weken oud!
Details
De klacht
Op 12 augustus van dit jaar kocht ik mijn nieuwe camera bij Kamera Express in Arnhem. Uiteraard was ik erg blij met de aankoop. Vier weken later ging het mis. Tijdens onze huwelijksreis ging de camera niet meer aan. Na wat contact met Nederland hebben we geprobeerd om bij een Canon centre de camera te laten repareren, maar helaas was dat niet mogelijk. De desbetreffende winkel kon alleen maar hulp bieden bij de koop van een nieuwe body of accu. Balen, balen, balen dat de camera juist op onze huwelijksreis het niet meer doet! We moeten het nu helaas doen met de foto's gemaakt met een smartphone.Bij thuiskomst heb ik direct de camera aangeboden in Arnhem en zij hebben hem direct doorgestuurd naar hun servicecenter. Enkele dagen kreeg ik de conclusie: er zat vocht in de camera! Onmogelijk! De camera is op geen enkele wijze in contact geweest met water of vocht, geen druppel! De reactie van Kamera Express: het was gebeurd buiten mijn medeweten om, kortom ik moet bijna 400 euro betalen aan reparatiekosten.
Wat een domper! Ik krijg direct de 'schuld' van onrechtmatig gebruik van de camera. Ik heb bij de conclusie foto's ontvangen, maar ik kan daar weinig mee! Mijn camera doet het niet meer, maar een passende oplossing zoeken is voor Kamera Express niet weggelegd. Dit is de conclusie en daar kan ik het mee doen.
De oplossing
Volledige garantie op de reparatie van het product of het beschikbaar stellen van een nieuw product.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.