Klacht Kamera Express: Kamera Express weigert garantie te verlenen op toestel dat na 2,5 maand kapot is gegaan.

Nico50

Na 2,5 maand is een bij Kamera Express gekochte Sony camera al kapot gegaan. Men weigert de garantiebepalingen na te komen en stelt dat reparatie 4-6 weken gaat duren. Door mij is aangedrongen op een vervangend toetsel dat werd geweigerd en men weigert eveneens aan ontbinding van de koopovereenkomst mee te werken, alhoewel dat ingeroepen kan worden als reparatie (of vervanging) niet binnen redelijke termijn plaatsvindt

Koopovereenkomst ontbinden

Nico50
    Na intensief heen en weer corresponderen stelt Kamera Express nu dat er een "kans op garantie is". Dit is voor mij onverklaarbaar. In de garantieperiode van twee jaar, gaat de camera na 2,5 maand kapot. Op de desbetreffende dag heb ik 25-30 opnamen gemaakt en bij de volgende opname ging de lens niet meer naar buiten. De verkoper in de winkel heeft op het Reparatie Afgiftebewijs geschreven "Alles ingeleverd. Koop ontbinden." ( zie bijlage). Dit wordt nu ontkend door Kamera Express, terwijl ik de door de verkoper afgegeven kopie in mijn bezit heb en het origineel in het bezit is van Kamera Express. Men probeert op allerlei mogelijke manieren onder de garantie uit te komen en deinst er zelfs niet voor terug daarvoor te liegen. En dit alles voor een bedrag van € 179,-- (sic).
    Nico50
    Inmiddels de camera terug ontvangen. Deze zou gerepareerd zijn, maar de eerste de beste keer dat ik hem wilde gebruiken, maakte hij een zeer raar piepend geluid en was de focus onscherp. Dit heb ik ook aan Kamera Express laten weten. Het blijft een vreemd verhaal dat de verkoper op de bon schrijft "koop ontbinden" en ik nu een camera heb die zogenaamd gerepareerd zou zijn, maar die bij her ingebruikname gelijk weer kuren vertoond. Overigens heeft op dit forum Kamera Express in het geheel niet gereageerd.

Ook een klacht indienen over ?