Klacht Kamernet: Automatische incasso Kamernet

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 90725
Gebruiker
Janssenj
Datum
6 reacties

Details

Klacht

Ik heb via de website van Kamernet een Premium-Basic account aangemaakt om toegang te krijgen tot hun verhuurdersbestand van kamers. Ik heb hiervoor EUR. 19,00 betaald en dit een paar dagen gebruikt; helaas zonder resultaat omdat de meeste kamers helemaal niet beschikbaar blijken te zijn.
Tot mijn verbazing wordt vervolgens automatisch iedere 15 dagen eenzelfde bedrag afgeboekt! Hiervoor heb ik geen schriftelijke toestemming gegeven; Kamernet heeft dit ook niet in hun procedure vastliggen.....
Ik denk dat heel veel mensen (vooral studenten) maanden onterecht betalen omdat je voor huur van een kamer meestal maar een paar weken aangemeld wilt zijn en zeker niet doorlopend automatisch !

Gewenste oplossing

1) Dat Kamernet stopt met emaisl over betalingsachterstand.
2) Dat Kamernet hun automatische incasso-procedure aanpast aan wettelijke eisen.
3) Dat Kamernet huurders niet onwetend opzadelt met doorlopend account maar een duidelijke keuze op de website inbouwt.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

6 reacties

  1. Auteur
    Kamernet
    Datum
    Beste Jos! Bedankt voor je bericht! Het spijt me dat je geen goede ervaring hebt gehad met Kamernet. Ik begrijp dat je abonnement automatisch is verlengd. Ik zie dat het komt door dat je abonnement niet direct in de eerste periode is opgezegd en om deze reden helaas is verlengd! Bij de aanschaf van je Premium Account is op de betaalpagina, in de algemene voorwaarden en in de bevestigingsmail, duidelijk aangegeven dat het een doorlopend abonnement betreft met automatische verlenging. De eerste betaling dient als machtiging voor de opvolgende automatische incasso’s. Kamernet heeft je veelvuldig geïnformeerd over de duur van je abonnementsperiode. Bij Kamernet ben je namelijk zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van het abonnement. Ik heb zojuist gezocht naar mail contact met jou en onze helpdesk, maar ik heb niets kunnen vinden. Zou jij nogmaals willen mailen naar onze helpdesk (supportdesk@kamernet.nl)? Mijn collega's kunnen dan een oplossing bieden en je nog verder helpen! Ik hoop je zo goed geïnformeerd te hebben en hoop snel een mail van je te ontvangen! Met vriendelijke groet,
    Berna - Kamernet
  2. Auteur
    Janssenj
    Datum
    Beste Berna,
    1) De eerste betaling mag nooit als machtiging dienen voor een volgende automatische incasso. Dit moet schriftelijk.
    2) Kamernet heeft mij nooit geïnformeerd over de duur van mijn abonnementsperiode.
    3) Een automatische verlening is nooit overeengekomen.
    4) Aangezien er naast het onredelijk bezwarende beding in art. 13.3 van de algemene voorwaarden van 29 juli 2014 niets over de mogelijkheid tot verlenging is overeengekomen, stopt het abonnement dus i.c. na 15 dagen.
  3. Auteur
    Janssenj
    Datum
    Beste Berna,Ik verzoek Kamernet nogmaals om de aanmeldingsprocedure voor huurders aan te passen naar een abonnement dat na 15 dagen als default automatisch stopt met als optie doorlopend.
  4. Auteur
    Kamernet
    Datum
    Beste Jos,Bedankt voor je reactie! Ik zal kort je punten nalopen en hier extra uitleg bij geven. Omdat het gaat om een volledig online dienst en een product dat direct geconsumeerd wordt, dient de eerste betaling wel als een machtiging. Wij vermelden dit dan ook duidelijk op het moment van aankoop. De duur van het abonnement 19 euro per 15 dagen is en dat het een doorlopend abonnement is. Dit staat meerdere malen vermeld op de website en ook ontvang je hier e-mails over. Om het abonnement af te sluiten dien je met de volgende melding akkoord te gaan: "Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden van het doorlopende abonnement en directe levering van de dienst en zie af van het herroepingsrecht." Doordat het om een abonnement gaat met een onbepaalde einddatum, loopt het abonnement door. Ik hoop zo je vragen duidelijk te hebben toegelicht en beantwoord. Nogmaals bedankt voor je feedback! Berna - Kamernet
  5. Auteur
    Janssenj
    Datum
    Beste Berna,Het lijkt erop dat wij er samen niet uit gaan komen; ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.......Nogmaals:
    1) Een contractsverlenging voor bepaalde duur is wettelijk niet toegestaan (Wet Van Dam).
    2) Automatische incasso zonder schriftelijke overeenkomst is wettelijk niet toegestaan.Ik zie met vertrouwen een evt. rechtszaak tegemoet en hoop dat het ook zo ver gaat komen om nieuwe 'slachtoffers' te voorkomen.........Met vriendelijke groet,J. Janssen
  6. Auteur
    Janssenj
    Datum
    Kamernet blijft bij zijn standpunt dat aanmelding en betalingen volledig rechtmatig is.
    Ik hoor al weken niets meer van Kamernet, Ze sturen zelfs geen ontvangstbevestiging van mijn brief.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Kamernet?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen