Opgelost door Kamernet: Brief van Intrum incasso, zonder aanmaning of waarschuwing vantevoren

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 501754
Gebruiker
S. Stoks
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik sta ingeschreven bij Kamernet voor 1 maand een premium account voor € 34,--. Omdat ik dacht dat het voor 1 maand was, dacht ik dat het na 1 maand voorbij was, maar het premium account blijkt een doorlopend abonnement, wat ik zelf op had moeten zeggen. Uiteindelijk is er 4 maanden ingehouden en heb ik 2 maanden laten storneren. Abonnement is dan ook opgezegd. In die 4 maanden heeft Kamernet helemaal niets voor mij gedaan. Ik ontvang nu van het incassobedrijf een brief waarin de resterende maanden van 2 x € 34,-- en € 40,-- incassokosten betalen. Er zijn ook nooit aanmaningen gestuurd. Die zijn blijkbaar naar mijn account gedaan, waar ik geen gebruik van kan maken

De oplossing

Ongedaan maken van de incasso

1 reactie

  1. Auteur
    Kamernet
    Datum
    Hi, Dank voor je bericht. Wij sturen 3 betalingsherinnering mails, in de bijlage kun je zien wanneer de mails verstuurd zijn en naar welk e-mailadres. Omdat er geen reactie is binnengekomen vanuit jouw kant, is het bedrag overgedragen aan Intrum. Mocht je nog vragen hebben, horen wij het graag. Met vriendelijke groet, Kamernet.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
S. Stoks
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ze hebben snel gereageerd en de incassokosten kwijtgescholden. Op de vraag waarom ze een incassoburo inschakelen, zonder dat er aanmaningen zijn gestuurd naar het opgegeven e-mailadres, heb ik helaas geen reactie. (ze gebruiken een oud e-mailadres wat nog op Facebook staat) Als er een reguliere herinnering/aanmaning was verstuurd, hadden we eerder kunnen reageren en een maand aan kosten kunnen besparen.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Kamernet?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen