Klacht Kamernet: Doorlopende incasso waar ik niet van op de hoogte was

Jelle

In februari 2020 heb ik €34 betaald aan Kamernet om op beschikbare kamers te kunnen reageren, een zogenaamd premium account. Tot mij verbazing kom ik er 11 maanden later achter dat het om een maandelijkse incasso gaat en dat ik ondertussen al €400 aan Kamernet heb betaald, terwijl ik sinds februari al een woonruimte heb, overigens niet via Kamernet, want mijn ervaring was dat makelaars en scammers daar zijn oververtegenwoordigd.

Hier op Klachtenkompas vond ik een vergelijkbaar verhaal uit 2014. Het lijkt mij dat het overgrote deel van de gebruikers van Kamernet slechts één of twee maanden een Premium account nodig heeft en daarna als het goed is een kamer heeft gevonden. Bizar dat Kamernet gebruik maakt van doorlopende incasso! Ik vraag me af welk aandeel van de inkomsten van Kamernet komt van onoplettende gebruikers, zoals ik...

In eerste instantie wil ik via de klantenservice van Kamernet horen wat ze hier over te zeggen hebben, ik wacht dat nog even af.

Jelle
    In eerste instantie gaven ze aan mijn Premium account te stoppen, maar verder niets te kunnen betekenen. Een email verder gaven ze aan wel voor 4 maanden tegemoet te willen komen. Daarmee ben ik zeker niet tevreden en ik ze drie dagen geleden hierover gemaild en gevraagd of ze mij telefonisch kunnen benaderen om dit te bespreken. Ik wacht nog op een reactie

Jelle
Ik heb nog een keer met Kamernet per email contact gehad. Na overleg gaven ze aan bereid te zijn de helft van mijn incasso's terug te storten. Nadat ik aangaf dat ik daar niet tevreden mee ben nogmaals om telefonisch contact had gevraagd gaven ze aan niets voor me te kunnen betekenen. Ik had graag in gesprek willen gaan over hun manier van ondernemen: het feit dat situaties met onwetende betalers en incassobureaus zich al jaren voordoen. Daarvoor zijn ze onbereikbaar.

Ook een klacht indienen over Kamernet?