Klacht Kamernet: Doorlopende incasso waar ik niet van op de hoogte was
Details
De klacht
In februari 2020 heb ik €34 betaald aan Kamernet om op beschikbare kamers te kunnen reageren, een zogenaamd premium account. Tot mij verbazing kom ik er 11 maanden later achter dat het om een maandelijkse incasso gaat en dat ik ondertussen al €400 aan Kamernet heb betaald, terwijl ik sinds februari al een woonruimte heb, overigens niet via Kamernet, want mijn ervaring was dat makelaars en scammers daar zijn oververtegenwoordigd.Hier op Klachtenkompas vond ik een vergelijkbaar verhaal uit 2014. Het lijkt mij dat het overgrote deel van de gebruikers van Kamernet slechts één of twee maanden een Premium account nodig heeft en daarna als het goed is een kamer heeft gevonden. Bizar dat Kamernet gebruik maakt van doorlopende incasso! Ik vraag me af welk aandeel van de inkomsten van Kamernet komt van onoplettende gebruikers, zoals ik...
De oplossing
In eerste instantie wil ik via de klantenservice van Kamernet horen wat ze hier over te zeggen hebben, ik wacht dat nog even af.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.