Klacht Kampeerkoopje.nl: Webshop weigert zich aan de wettelijke voorschriften te houden mbt retourbeleid

TM95

Ik raad het iedereen ten zeerste af om hier iets te bestellen.

Wat een onwijs onprofessioneel bedrijf. Mijn ouders hadden hier aan tafel besteld voor mijn vriend, als verjaardagscadeau. Toen deze binnen kwam, vond mijn vriend deze eigenlijk te klein. We hebben toen direct contact opgenomen met de eigenaar van kampeerkoopje.nl, dhr. [naam verwijderd door moderator], om aan te geven dat wij deze tafel retour willen sturen. Dit geschiedde telefonisch, aangezien op de website niets over het retourbeleid vermeld wordt. Meneer gaf aan dat de producten die zijn ontvangen niet retour gestuurd kunnen worden. "kampeerkoopje.nl is namelijk een internet winkel en geen web shop". Toen wij meneer confronteerde met de wettelijke bepalingen hieromtrent, vatte hij dit op alsof wij aan het dreigen waren met advocaten. Meneer meldde dat hij meerdere bedrijven heeft en dus echt wel wist hoe het zat. "Je kunt de foto's van de producten op de site bekijken en de afmetingen staan er bij. Je weet wat je krijgt, dus je hebt geen recht op een retourzending". Na een aantal keer overleg tussen mijn vader en meneer [naam verwijderd door moderator], zijn zij overeengekomen dat mijn vader het product retour mag zenden. [naam verwijderd door moderator] zou echter alleen het geld terugstorten als de tafel geheel onbeschadigd aan zou komen. Je raadt het al: Dit was niet het geval. Wij kregen foto's toegestuurd van minuscule beschadigingen en werden beschuldigd van het feit dat wij de tafel niet in de originele verpakking hebben teruggestuurd. Dit is onterecht. Wij hebben de tafel teruggestuurd met het verpakkingsmateriaal waarin de tafel origineel verpakt zat. Wij hebben de tafel niet gebruikt; enkel in elkaar gezet en daarna weer uit elkaar gehaald. [naam verwijderd door moderator] kwam tijdens hele communicatie erg onprofessioneel, onaardig en vijandig over. Naast het feit dat het wettelijk verplicht is om op zijn minst het retourbeleid van de web shop op de website te vermelden, aan de klant kenbaar te maken bij aankoop óf bij ontvangst van het product, kan ik absoluut niet spreken over enige vorm van klantenservice of klantvriendelijkheid. Wij hebben uiteindelijk minder dan de helft van het totale bedrag teruggekregen.

[naam verwijderd door moderator]

Volledige aankoopbedrag + verzend- en retourkosten terug, zoals de wet dit voorschrijft

Wij vinden dat Kampeerkoopje.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Kampeerkoopje.nl?