Klacht Karwei: Karwei Montageservice trekt eenzijdig gemaakte overeenkomst in, maar eist wel 65 euro kosten

VoorheenHappyCustomerKarwei

Ik had Karwei Montageservice opdracht gegeven voor het plaatsen van een wastafelkraan als vervanging van een lekkende kraan. Twee avonden voor de montage kwam ik er echter achter dat de bij Karwei aangeschafte kraan te hoog was en niet zou passen onder de plank die boven de wastafel was gemonteerd.
Daarop heb ik om 9.15 uur in de ochtend contact opgenomen met Karwei om de opdracht te annuleren. Omdat de annulering echter binnen 48 uur (de opdracht stond om 15.00 uur de volgende dag gepland) voor het uitvoeren van de opdracht plaatsvond gaf Karwei aan 65 euro NoGo kosten in rekening te brengen. Op dat moment was ik nog verbaasd over deze 48 uur termijn, ook omdat deze niet overal duidelijk vermeld staat in de bevestiging van Karwei. Maar het klopt dat in de voorwaarden hier melding van wordt gemaakt. In diezelfde voorwaarden wordt overigens ook aangegeven dat Karwei binnen 72 uur na een verzoek voor een opdracht een monteur toewijst. Een voorwaarde waar Karwei zich ook niet aan hield, want ik moest na 9 dagen een mail sturen dat ik nog niets had vernomen van Karwei..
Ik was dus niet blij was met de weinig klantvriendelijke opstelling van Karwei door 65 euro in rekening brengen, terwijl de kosten voor de aanvankelijke opdracht 69 euro bedroegen.
Uiteindelijk kwam ik met Karwei overeen dat een monteur langs zou komen om het lekken van de kraan proberen te verhelpen. Omdat het onderdeel dat hiervoor nodig is niet in het assortiment van Karwei zit heb ik dit bij een plaatselijke keukenleverancier gekocht die wel waarschuwde dat verkeerd plaatsen van het betreffende onderdeel een kraan kan beschadigen.
Omdat de kans op niet slagen van het verhelpen van de lekkage aanwezig was heb ik Karwei aangegeven dat het nog steeds mijn voorkeur had de opdracht te annuleren. Maar mocht dat niet zonder kosten mogelijk zijn dat we dan de afspraak dan door laten doorgaan in de hoop dat de monteur alsnog een nieuw binnenwerk in de kraan kon monteren. Tot mijn grote verbazing trok Karwei echter de toezegging in om de monteur langs te sturen. Ook een poging van mijn kant om Karwei telefonisch alsnog op andere gedachten te brengen lukte niet. Karwei trok dus geheel eenzijdig de gemaakte afspraak terug.
Mijn standpunt is dat ik de NoGo factuur niet hoef te betalen omdat Karwei eenzijdig de gemaakte overeenkomst om een monteur langs te sturen heeft geannuleerd. Karwei heeft hierover echter een andere mening en heeft de kwestie uit handen gegeven aan een incassobureau.

De kwestie is tevens voorgelegd bij de Geschillencommissie waar Karwei bij is aangesloten. Mijn wens is dat Karwei de NoGo factuur intrekt en zich in de toekomst klantvriendelijker opstelt.

VoorheenHappyCustomerKarwei
    Het lijkt beleid van Karwei om niet te reageren op de vele klachten die ze krijgen in de social media. Ook nu reageert Karwei niet. De case is echter aangemeld bij de Geschillencommissie, dus het is wachten op een uitspraak over ons conflict.

VoorheenHappyCustomerKarwei
Karwei heeft zoals verwacht niet gereageerd op de klacht. De klacht is echter aangemeld bij de Geschillencommissie. Deze procedure loopt nog.

Ook een klacht indienen over Karwei?