Klacht Karwei: Karwei weigert gordijnen en inmeting te leveren na betaling volledig bedrag (€ 2.500,-)

Gebruiker1534677227

Wij maakten gebruik van een Karwei-aanbieding voor gordijnen + inmeten voor ons nieuwe huis in Den Haag. Na bestelling en betaling op 7/12/21 en na inmeting door een Karwei-onderaannemer volgde de 1e teleurstelling: Karwei zei dat het onmogelijk was om gordijnen en rails voor de erker te leveren omdat Karwei geen gebogen rails levert. Er moeten nieuwe maten worden opgemeten zodat er een trekgordijn of rechte rail voor de erker kan komen. Karwei schuift het probleem van de benodigde nieuwe inmeting echter naar ons toe: de inmeting en door de inmeter gevraagde extra werkkosten moeten wij 'zelf maar met de inmeter regelen'. We geven meermaals aan dat we een Karwei-product/dienst afnemen en dat we hún klant zijn en niet tussen hen en hun onderaannemer kunnen gaan zitten. Men geeft tot op heden niet thuis.
Een even groot probleem is de levering. Onze bestelling van 7/12 was een combi-bestelling van lampen en gordijnen. Als leveringsadres gaven we ons adres in Heerenveen op. Direct daarop mailden we Karwei dat de lampen (die direct geleverd werden) naar H’veen, maar de gordijnen en rails (met minimaal 17 werkdagen wachttijd) naar ons nieuwe adres in Den Haag moesten (we kozen deze route omdat in het webform maar 1 adres kon worden gegeven). Karwei reageert niet op de mail, en zodra we er achteraan bellen, zegt men dat Karwei 'er niet aan kan beginnen' om het leveringsadres te wijzigen, want 'dan moet het adreslabel opnieuw worden geprint'. Dat 'kan niet', aldus Karwei. Meerdere telefoontjes en mailtjes in de periode tot en met 23/12 leveren niets op en zelfs het feit dat het adres in Heerenveen een typo (verkeerd huisnummer) bevat waardoor levering onmogelijk is, laat Karwei onberoerd: 2 weken na bestelling geeft Karwei aan de gordijnen en rails op het foutieve adres te zullen bezorgen, ondanks dat de buurman aangeeft dit grote pakket niet te kunnen afnemen. Karwei meldt dat we de buurman maar beter kunnen overtuigen de bestelling aan te nemen, want 'om de gordijnen en gordijnrails zit maar een dun stukje plastic en wanneer de bestelling de volgende keer weer niet wordt aangenomen zouden de rails best wel eens beschadigd of verbogen kunnen raken'.
Samengevat: we hebben Karwei betaald (2.500 €) voor een product/dienst die zij niet leveren. Onze wens is dat Karwei het afgesprokene alsnog levert, maar men geeft aan dat niet van plan te zijn. Kunnen wij ons geld terugeisen wanneer Karwei volhardt? Moeten wij Karwei hiervoor in gebreke stellen?

Alsnog leveren van het product (gordijnen) en de dienst (inmeting) conform de afspraak. Anders zo snel mogelijk geld terug.
Advies: blijf ver weg van Karwei wanneer het om ook maar iets meer gaat dan de aanschaf can een nijptang. Laat u niet misleiden door ogenschijnlijk lage prijzen; uiteindelijk kost Karwei heel veel meer. Voor ons was aanschaf van gordijnen bij Karwei een heel slechte ervaring.

Nog altijd niet opgelost.

Ook een klacht indienen over Karwei?