Klacht Kathmandu: Dwaling of bedrog bij Kathmandu Nijmegen?

# 198236
Kramer, Utrecht

Aan de verkoper bij Kathmandu meld ik expliciet de volgende wens: Ik wil een slaapzak die aansluit bij mijn lengte van 163cm. De winkel heeft verscheidene slaapzakken, maar geen damesslaapzak. De verkoper meldt dat deze ook vrijwel niet gemaakt worden, dat het namelijk onnodig is, een te lange slaapzak vul je op met kleding. Omdat dit niet in overeenstemming was met mijn voorwerk, stelde ik mijn vraag nogmaals: "Het is niet zo dat deze slaapzakken weliswaar worden gemaakt, maar dat jullie ze niet hebben?". Het antwoord: "Nee, dat is niet zo. Korte mensen kopen ook gewoon een lange slaapzak". Ik ben overtuigd en ga over tot de aankoop van een slaapzak op normale lengte.

Vier maanden later vind ik bij Zwerfkei enorm veel damesslaapzakken, ik hoef geen koude voeten te hebben! Ik meld mij per mail bij Kathmandu. Ik had deze slaapzak van 330 euro niet gekocht als de verkoper een juiste voorstelling van zaken had gegeven. Kathmandu wil niets voor me doen.

De koopovereenkomst was niet tot stand gekomen als de verkoper bij Kathmandu een juiste voorstelling van zaken had gegeven. Ik was namelijk zeer duidelijk over mijn wensen en heb deze expliciet gemeld. Omdat de verschafte informatie feitelijk en aantoonbaar onjuist is, wil ik de koop ontbinden. Ik wil de slaapzak inleveren bij Kathmandu en mijn geld terug.

Tevens is er onjuiste informatie verschaft over de noodzakelijkheid van waterafstotende eigenschappen. Goede waterafstotende eigenschappen, eis 2 van 4, zouden irrelevant zijn bij kamperen in een tent. Uit mijn ervaring na de aanschaf blijkt dit eveneens niet juist, ook in een tent is er (veel) vocht in een nat gebied. Ik heb ook op deze eigenschap te maken met een dwaling of bedrog en heb op grond daarvan geen optimale keuze gemaakt.

Francis Walk reageert per mail dat hij niets voor me wil doen omdat ik in zijn ogen een geschikt product heb gekocht en de ruiltermijn is verstreken. Op mijn tweede mail krijg ik geen reactie.

Wij vinden dat Kathmandu hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Kathmandu?