Klacht Kav Autoverhuur: verhuur van een minibus met ernstig achterstallig onderhoud waardoor levensbedreigende situatie kon ontstaan.

Klachtnummer
# 71446
Gebruiker
Marike Dickmann, Nederlandse Cricketbond
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Als medewerker van de sportbond KNCB heb ik via Avis Rotterdam 2 minibussen gehuurd bij Kav voor de reis van een jeugdteam naar Denemarken, voor deelname aan een internationaal toernooi (19-25 juli). Een van de bussen had ernstig achterstallig onderhoud (kenteken 74-SV-VX) en had nooit de weg op gemogen. Onderweg ontstonden problemen met de remmen. De bus is bij aankomst in Denemarken door pechservice weggesleept (versle-ten remschijven achter) en in plaatselijke garage gerepareerd. Op terugweg ontstond hetzelfde probleem. Bij aankomst door ANWB weer weggesleept: defecte remschijven voor. Zowel pechservice als ANWB meldde dat ik met deze bus nooit de (snel-)weg op had gemogen en met de kinderen in ernstig gevaar ben geweest. Ik heb ongelofelijk veel geluk gehad dat ik geen noodstop heb hoeven maken.. heb klacht gemeld bij Kav op 26 juli (geen reactie). Kav ontkent zelfs probleem bij navraag door Avis Rotterdam.

De oplossing

Ik wens:
-garanties onderhoud verhuurauto's en bussen door Kav, zodat klanten nooit meer in dit soort gevaarlijke situaties kunnen terechtkomen.
-controle en keurmerk van branchevereniging
-officiele excuses
-compensatie kosten overlast (programma niet kunnen uitvoeren in denemarken), verhuur en telefoonkosten,

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Kav Autoverhuur hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Kav Autoverhuur?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen