Klacht Kemkens Installatie: verhuur van verouderde (60 jaar) aparatuur

P Esmeijer

Tijdens het periodieke onderhoud op 1 september in de woning van mijn zwager heeft de geiser het begeven. Volgens de monteur was reparatie niet meer mogelijk. De geiser was minstens 60 jaar oud en gezien de leeftijd van de geiser, zijn geen onderdelen meer te verkrijgen.
Sinds 3 maanden beheer ik de administratie van mijn zwager.
In de administratie van de heer Weijtens heb ik geen kopie van het onderhoudscontract m.b.t de geiser kunnen vinden. Bij navraag bij de firma Kemkens kon ook daar geen kopie van het contract gevonden worden. Blijkbaar kwijtgeraakt bij overname Q-Energy cq NRE in het verleden.
Volgens de bankafschriften van mijn zwager wordt echter maandelijks een bedrag van 8.65 euro afgeschreven naar firma Kemkens (naast een bedrag van 41,15 euro voor cv-ketel) . Na telefonisch onderhoud kreeg ik de volgende mail
‘Er was tot 31 augustus 2020 een huurcontract aanwezig op uw geiser. Een kopie van dit huurcontract, wat inderdaad bij Q-energy is afgesloten is helaas verloren gegaan.’
Het gemak waarmee beweerd wordt dat er een huurovereenkomst zou zijn verbaast mij . Een verloren gegaan contract en , inderdaad ( of bedoelt men indertijd ) bij Q-energy afgesloten ??
Mijn klacht bestaat uit het feit dat het m.i. zeer onverantwoord is om een geiser met een leeftijd van meer dan 60 jaar te verhuren. Een zeer onveilige situatie, een installatiebedrijf onwaardig
Daarnaast is een maandelijks huur bedrag van 8.65 euro voor zo’n geiser van 60 jaar is wel heel veel geld. Dat lijkt op misbruik maken van onwetendheid van de huurder

Ik stel voor dat firma Kemkes de afschrijvingen terugstort , vanaf het moment van overname van de firma Q-Energy op juli 2013 .

Kemkens Installatie is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

P Esmeijer
    Geen reactie van Kemkes op mijn klacht. De geiser hangt nog steeds aan de muur. Zij hebben zelfs geen afspraak gemaakt om de geiser op te komen halen en/of een alternatief voor te stellen. Ondertussen is er , via automatische incasso ( ik was niet alert genoeg om die te blokkeren) , wel het maanbedrag van september afgeschreven. Wordt vervolgd.

Ook een klacht indienen over Kemkens Installatie?