Klacht Kerstkeuzecadeau.nl: Te beperkte geldigheid van cadeaukaart

J.W. Claassen

Vorig jaar kerst (2019) heb ik een kerstkeuzecadeaukaart van mijn werkgever (een ziekenhuis in Nederland) ontvangen ten bedrage van € 15. Nu blijkt dat deze kaart al niet meer geldig is, binnen 1 jaar!? Na telefonisch onderhoud met de klantenservice werd mij geadviseerd om een mail te sturen en hierbij beroep te doen op de coulanceregeling. Er staat geen geldigheidsdatum op de kaart en mij is ook niet bekend wanneer mijn werkgever deze kaart aangekocht heeft. Ik kan de geldigheid louter controleren op hun site. En dat is niet iets wat je maandelijks gaat bekijken. Overigens vind ik een geldigheid van kleiner dan 1 jaar wel erg kort. Blijkbaar heeft werkgever de kaarten reeds in oktober of november 2019 aangekocht, waardoor deze op 10 december niet meer geldig is.

Als reactie op mijn mail/verzoek kreeg ik een ander aanbod. Aangezien mijn werkgever de cadeaukaart reeds betaald heeft, steken ze dit geld dus nu in eigen zak. Blijkbaar is dit hun verdienmodel. Een kaart die je krijgt als kerstcadeau mag je toch van uit gaan, dat die 11 maanden later nog geldig is. Men verschuilt zich achter hun algemene voorwaarden en achterblijvende regelgeving: "Onze en in de cadeaukaartenbranche gebruikelijke handelswijze is volledig in lijn met de geldende regelgeving. Het is zo dat het voorstel voor een langere geldigheidsduur in de tweede kamer is besproken, echter is dit nog niet in de wet- en regelgeving opgenomen. Daarnaast is onze organisatie niet aangesloten bij de Stichting Keurmerk Cadeaukaarten."

Hun alternatief aanbod was een Diner Kortingskaart: hiermee kun je een jaar lang een onbeperkt aantal keer bij aangesloten restaurants dineren of lunchen met een korting van 25 procent op de totaal rekening tot een maximum van vier personen. De Diner Kortingskaart heeft een winkelwaarde van €34,95. Echter is er geen geldig restaurant in de naaste omgeving van mijn woonplaats. Afgezien ervan dat horeca komende tijd ook nog dicht blijft i.v.m. lock-down.

Vervangende cadeaukaart verstrekken.

Wij vinden dat Kerstkeuzecadeau.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Kerstkeuzecadeau.nl?