Klacht Keuken-, Sanitair- en TegelMarkt: Keukenmontage niet afgemaakt

MK

Op 05-03-2015 ben ik overeengekomen met keukenbedrijf KSTM BV voor het aanschaf van in totaal 5 nieuwe keukens voor mijn zelfbouwproject. De keukens zijn geleverd en gemonteerd op 20-05-2015. Echter is bij de montage van 2 keukens gebleken dat het bovenste deel van de afzuigkap niet geheel afgeschermd kan worden met de geleverde stukken. Dat is met name te wijten aan niet het juist meten van de muren waar de keuken er tegen aan moest komen. In overleg met montagechef heb ik benodigde nieuwe onderdelen moeten bestellen. Na lange tijd wachten op de montage personeel om de resterende delen te laten monteren heb ik van KSTM BV te horen gekregen dat de laatst geleverde onderdelen exclusief montage zijn en ik hier ook extra voor moet betalen om het te laten monteren. Hier ben ik niet mee eens.

De onderdelen die achteraf besteld zijn en gemonteerd moeten worden zijn het gevolg van het niet juist meten van de muren. De onderdelen behoren standaard tot een keuken. De bestelde onderdelen zijn dus geen extra onderdelen. Ik heb de facturen achteraf in detail bekeken toen ik hoorde dat de montage voor deze onderdelen niet inclusief was.Tijdens telefonische gesprekken heeft Memis Gok mij nooit verteld dat de montage van deze stukken exclusief was. De facturen zijn ook anders, de ene zegt niets over montage de andere zegt exclusief. Er wordt dus gesjoemeld met papieren en woorden. In 6 termijnen heb ik totale bedrag overgemaakt aan KSTM BV. Ik heb dus aan mijn verplichtingen als consument voldaan. Maar de keukenboer wilde maar niet nog een keer komen om het werk af te maken! Ik heb de onderdelen maar zelf gemonteerd. Ik wil compensatie voor de uren die ik heb besteed voor diverse keren telefoneren om de keuken af te laten maken en voor de uren die ik heb besteed voor de montage

Keuken-, Sanitair- en TegelMarkt
    De consument heeft inderdaad 5 keukens gekocht.
    Keuken op de begane grond, de plafond hoog. Wij hebben de afvoer kanalen /koof voor de afzuiging niet verkocht. Meneer had een verlengde schacht nodig van Siemens. Ik heb een aanbieding gedaan van de schacht, consument heeft het niet kocht bij mij. Als meneer dat gemonteerd wilt hebben, dan zou er daarvoor betaald moeten worden! Meneer ging zelf een oplossing zoeken. Hij heeft aan de installateur van de keuken gevraagd of die het wilt monteren. De monteur werkt voor zich eigen. Wij geven werk aan hem en is niet in loondienst bij ons. De installateur wilde paar keer langs komen, maar kon weer niet, zijn fout dat hij niet heeft afgebeld of voor een vervolg afspraak.

Keuken privé, op de dag van de montage is meneer van gedachte veranderd, hij wilt een langere kranslijst boven op de keuken hebben, wat we in de showroom hebben besproken en hebben verkocht is geleverd.
    Meneer wilde een luifel hebben, met een nieuwe kranslijst.
    Luifel heeft hij niet bij mij gekocht. Ik heb voor meneer een nieuwe Kranslijst besteld. Meneer heeft deze netjes betaald en zelf afgehaald in Utrecht.
    Ik heb het exclusief montage verkocht. Staat ook in mijn order bevestiging, waar meneer per mail akkoord heeft gegeven. Lees het goed na!

De installateur wilde het wel voor monteren, maar net wat ik boven het aangeven, hij kon niet gaan.

Later heeft de installateur contact gehad met de zoon van meneer. Vanuit die gesprek, ben ik beetje op de hoogte. De zoon zou de installateur bellen later voor een afspraak. Wat ik van de installateur heb begrepen, dat er verder geen contact is geweest.

Dit is een on te rechte klacht van de klant. Meneer heeft een bakplaat van mij gekregen, dat is een smalle en later de juiste bakplaat gestuurd, en de oude heeft hij niet verstuurd.

Helaas kunnen we geen compensatie geven aan de klant.

Vanuit ons kant is dit klacht on te recht en kan gesloten worden.
    Keuken-, Sanitair- en TegelMarkt
    Verder wij hebben niet gesjoemeld met papieren waar meneer het meneer de boer over heeft!
    als ik een bijlage kan uploaden hier. Wil ik het graag weten.
    In de order staat duidelijk exclusief montage en heeft een akkoord per mail gegeven!
    MK
    De afvoerkoof bestond al voor alle keukens, deze hoefde ik dus niet aan te schaffen. Het klopt dat bij een van de keukens een verlengde schacht nodig was omdat de plafond daar iets hoger is. Maar daar heeft de heer Memis Gok helaas geen rekening mee gehouden. Toen de keukens waren bezorgd, zat er een kleinere model schacht bij en deze was dus niet geschikt. Toen heeft de monteur, die nauw in contact was keukenbedrijf, Memis Gok gebeld.
    MK
    Uitendelijk is mij de keuze aangeboden om de verlengde schacht bij KSTM te kopen of zelf eentje te zoeken.Ik heb voor de laatste gekozen omdat dat voordeliger was, dit heb ik van de monteur te horen gekregen. En hij hoorde weer van het keukenbedrijf. Om nu te doen alsof de monteur helemaal in zn eentje stond en alles zijn verantwoordelijkheid isbegrijp ik totaal niet.Ze hadden steeds telefonisch contact! Toen hebben ze ook beloofd omdit onderdeel achteraf te monteren als het onderdeel binnen was
    MK
    Zowel Memis Gok als monteur zijn hiervan op hoogte, dit kunnen ze niet ontkennen. Let hier wel goed op, ik heb hiervoor dus achteraf moeten betalen omdat er in het begin geen rekening was gehouden met de hoogte. Tot zover de eerste keuken.
    MK
    Bij de prive keuken is na de montage gebleken dat met geleverde kranslijsten de bovenste deel van de kasten niet in een lijn kon worden bedekt. Zowel de monteur als ik waren niet tevreden over het resultaat. Daarom was er een langere kranslijst en een luifel nodig, op advies van de monteur. Opnieuw heeft hij hiervoor de keukenbedrijf ingelicht en vroeg naar de prijs voor een nieuwe kranslijst en luifel.
    MK
    De prijzen waren nu veel duurder dan de originele geleverde stukken?! De kranslijst kon ik nergens vinden, dus deze maar besteld, betaald en opgehaald toen het bij het keukenbedrijf binnen was. Let op, hiervoor heb ik dus ook betaald. De luifel heb ik bij de bouwmarkt kunnen vinden. Dit allemaal was weer het resultaat van niet goed inmeten en rekening houden met allerlei zaken.
    MK
    Al deze onderdelen konden tijdens eerste bezoek netjes gemonteerd kunnen worden als onderdelen in een keer met juiste afmetingen geleverd zouden worden. Ik heb zowel voor de niet gebruikte onderdelen als voor de nieuwe benodigde onderdelen betaald. En krijg deze maar niet gemonteerd!
    MK
    Toen hebben we na lange tijd wachten contact opgenomen met de monteur. Hij zei dat hij alleen kan komen als hij toestemming krijgt van Memis Gok, omdat hij hem zou moeten betalen. Dus wij wachtten steeds op de goedkeuring. Maar helaas wilt de genoemde meneer daar de moeite niet voor nemen. We hebben tegen de monteur gezegd dat hij altijd kan komen, er is altijd iemand aanwezig thuis.
    MK
    We hebben ook niets aan de niet juiste bakplaat. Ik ga geen een cent kosten meer maken, als de keukenbedrijf een antwoordnummer had doorgegeven, had ik de bakplaat allang teruggestuurd.
    Wat je Wil?
    Je koopt zelf producten en je wil het aan ons laten monteren.

Adres voor de bakplaat is bekend! Mag wel duidelijk zijn
    MK
    Ik koop producten die een monteur, die samenwerkt met jou, in opdracht van jou, hoort te monteren ja. Dat is waar het hele verhaal om gaat.

Jouw adres is inmiddels ook wel bekend op Klachtenkompas. Ik ga geen verzendkosten maken om de bakplaat terug te sturen. Dus een antwoordnummer zou handig zijn voor JOU.

Ik heb genoeg extra ellende en kosten gemaakt dankzij jullie.

Ook een klacht indienen over Keuken-, Sanitair- en TegelMarkt?