Klacht Keuken Kampioen: gebrekkige service van keukenkampioen na schade aan vaatwasser door inbouwfout

C.D. Hendriks

In 2013 heb ik een keuken gekocht met inbouwapparatuur van bouknecht ( vaatwasser/afzuigkap/gasplaat/oven/koelkast. Nu hadden wij problemen met de deur van de vaatwasser. Hij ging niet meer open, er leek een veer of scharnier kapot. Garantie was verlopen. Toen wij belden met keukenkampioen verwezen zij ons naar Bauknecht/whirlpool. Bauknecht kon een monteur sturen en er zou dan een maximum bedrag worden afgesproken dat de reparatie zou kosten. Met keukenkampioen spraken wij uiteindelijk af dat zij een derde van het totaalbedrag zouden betalen, aangezien de vaatwasser pas 3 jaar oud was en je dan dit soort schade niet zou verwachten. De monteur van whirlpool heeft het scharnier vervangen en zei tegen ons dat de dit naar alle waarschijnlijkheid kapot was gegaan doordat de vaatwasser niet helemaal goed stond ingebouwd in de keuken. Nadat de monteur weg was hoorden wij een geluid alsof de deur aanliep tegen de plint dus hebben wij opnieuw keukenkampioen gebeld, die een monteur van henzelf stuurden. Deze monteur heeft de plint moeten bijzagen zodat de vaatwasser daarna wel juist kon worden ingebouwd. Ik heb daarna keukenkampioen gevraagd de volledige factuur van 130 euro te betalen in plaats van een derde omdat alles erop wijst dat de deur defect is gegaan door een inbouwfout. En de keuken is geïnstalleerd door keukenkampioen zelf. Vervolgens krijg ik antwoord van keukenkampioen dat zij de eerste monteur van whirlpool hebben gebeld en die heeft gezegd dat hij nooit heeft gezegd dat de schade hoogstwaarschijnlijk door het inbouwen komt. Ik reageer door aan te geven dat keukenkampioen zelf ook een monteur heeft gestuurd die heeft moeten zagen om de vaatwasser weer juist te plaatsen dus dit lijkt mij een bevestiging van onze stelling. Hierop reageert keukenkampioen door te zeggen dat ook de tweede monteur niet tegen ons heeft gezegd dat er niet goed is ingebouwd en dat zij daarom niet het volledige bedrag zullen betalen.

keukenkampioen betaalt de volledige rekening

Keuken Kampioen
    Beste meneer/mevrouw Hendriks,

Ik heb uw bericht doorgestuurd naar de afdeling klantenservice, zij nemen zo snel mogelijk contact met u op om dit te bespreken.

Eva - Webcare Keuken kampioen
    Keuken Kampioen
    Beste meneer/mevrouw Hendriks,

Inmiddels is er door onze klantenservice medewerkster contact met u op genomen. Hierbij zijn, naar ik heb begrepen, de verdere te doorlopen stappen met u besproken.

Ik vertrouw er op dat alles naar tevredenheid opgelost wordt.

Eva - Webcare Keuken kampioen

Ook een klacht indienen over Keuken Kampioen?