Klacht Keuken Kampioen: Oplichters, klanten strikken maar niet aan de afspraak houden

Klachtnummer
# 276646
Gebruiker
keuken 2016
Datum
11 reacties

Details

Klacht

In September 2016 hebben we onze handtekening gezet op een offerte voor nieuwe keuken. De verkoper zei toen neem de offerte mee, bekijk het goed en kom in januari terug voor aanpassingen. De offerte was 3 jaar geldig dus we konden bestellen wanneer het ons uitkwam. Eenmaal thuis zagen we een paar dingen die niet meegenomen was. Dus wij volle moed in januari 2017 terug met de wijzigingen en onze vragen. De eerste verkoper was vertrokken naar een andere filiaal dus we hadden nieuwe verkoper. Een jonge iemand waarvan wij hem moesten vertellen over de mogelijkheden voor wijzigingen enz. Totaal offerte bedrag was bijna 16 duizend euro inclusief 6 duizend euro voor klus werk. Maar volgens het contract konden we de prijs voor het klus werk eraf halen als we deze zelf gingen regelen. En dat was het geval, we konden veel besparen op het klus werk. Volgens de verkoper was onze aanpassing van de keuken nu ruim 3 duizend euro duurder. Op de vraag hoe hij aan deze prijs komt kon hij geen antwoord geven. Keuken Kampioen geeft geen prijzen door. Maar we willen weten waarvoor we betalen. Dus deze verkoper kwam er niet uit toen naar de filiaal manager want we zijn blijkbaar lastige klanten. De manager wilde eigenlijk opnieuw beginnen en helemaal nieuwe offerte maken. Daar zaten we weer een paar uur. Hij stelde offerte op en vroeg aan ons of wij bepaalde dingen leuk vonden, wij zeiden maak de offerte klaar en we zien wat het kost. Toen zaten we op ruim 23 duizend euro en hij wilde ons matsen en met de korting hadden we nu een offerte voor 16 duizend euro maar dan exclusief klus werk. Hoezo de klanten bedonderen en het geld van de klus werk op welke manier dan ook terug verdienen in de offerte? We zijn nu een paar maanden verder en de beste manager geeft geen prijs maar stuurt wel een rekening voor een aanbetaling van onze overeenkomst. Welke overeenkomst? het bedrag van de offerte kunnen ze niet opbouwen en het artikel die ze naar verwijzen klopt ook niet. Als antwoord kregen we dat we de rekening niet hoeven te balen als we maar duizend euro betalen. En er werd nu in de e-mail door de Keuken Kampioen ook aangegeven dat ze meerdere malen offertes gemaakt die binnen onze budget past. Die hebben we nog niet gezien. We hebben een e-mail teruggestuurd maar krijgen we geen antwoord. Het zal heel lang duren voordat we een keuken krijgen maar de plezier van een nieuwe keuken is er bij ons niet meer. Het zijn stelletjes oplichter. Hadden we dit eerder geweten.

Gewenste oplossing

En offerte met duidelijk prijzen

11 reacties

  1. Auteur
    Keuken Kampioen
    Datum
    Beste meneer/mevrouw Eriks,

    Heel vervelend om te vernemen dat dit zo voor u verloopt. Wij hebben uw klacht opgepakt en er wordt hierover zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

    Met vriendelijke groet,

    Twan Kok - Keuken Kampioen
  2. Auteur
    keuken 2016
    Datum
    Nog steeds wachten op reactie
  3. Auteur
    keuken 2016
    Datum
    Gaan jullie nog eens reageren?
  4. Auteur
    Keuken Kampioen
    Datum
    Beste meneer/mevrouw Eriks,

    Wij hebben begrepen dat er contact met u is opgenomen vanuit ons filiaal. Zij gaan voor u de mogelijkheden nogmaals bekijken en komen er bij u op terug.

    Met vriendelijke groet,

    Twan Kok - Keuken Kampioen
  5. Auteur
    keuken 2016
    Datum
    Nog geen reactie gehad
  6. Auteur
    keuken 2016
    Datum
    het wachten is op reactie. Is het zo lastig?
  7. Auteur
    Keuken Kampioen
    Datum
    Beste meneer/mevrouw Eriks,

    Vanuit het filiaal is er deze week contact met u geweest. Zover wij hebben begrepen zou u nog contact opnemen voor het maken van een afspraak voor komend weekend.

    Met vriendelijke groet,

    Twan Kok - Keuken Kampioen
  8. Auteur
    keuken 2016
    Datum
    Klopt. Zijn benieuwd wat ze nu meekomen
  9. Auteur
    Keuken Kampioen
    Datum
    Beste meneer/mevrouw Eriks,

    Wij hebben begrepen dat u gisteren een gesprek heeft gehad in ons filiaal. Hierbij is afgesproken dat u een aantal zaken gaat overdenken en hier bij onze collega op terugkomt.

    Met vriendelijke groet,

    Twan Kok - Keuken Kampioen


  10. Auteur
    keuken 2016
    Datum
    klopt. Reactie volgt deze week
  11. Auteur
    Keuken Kampioen
    Datum
    Dit is onze laatste reactie

Ook een klacht indienen over Keuken Kampioen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen