Klacht Keuken Kampioen: Oplichters, klanten strikken maar niet aan de afspraak houden
Details
Klacht
In September 2016 hebben we onze handtekening gezet op een offerte voor nieuwe keuken. De verkoper zei toen neem de offerte mee, bekijk het goed en kom in januari terug voor aanpassingen. De offerte was 3 jaar geldig dus we konden bestellen wanneer het ons uitkwam. Eenmaal thuis zagen we een paar dingen die niet meegenomen was. Dus wij volle moed in januari 2017 terug met de wijzigingen en onze vragen. De eerste verkoper was vertrokken naar een andere filiaal dus we hadden nieuwe verkoper. Een jonge iemand waarvan wij hem moesten vertellen over de mogelijkheden voor wijzigingen enz. Totaal offerte bedrag was bijna 16 duizend euro inclusief 6 duizend euro voor klus werk. Maar volgens het contract konden we de prijs voor het klus werk eraf halen als we deze zelf gingen regelen. En dat was het geval, we konden veel besparen op het klus werk. Volgens de verkoper was onze aanpassing van de keuken nu ruim 3 duizend euro duurder. Op de vraag hoe hij aan deze prijs komt kon hij geen antwoord geven. Keuken Kampioen geeft geen prijzen door. Maar we willen weten waarvoor we betalen. Dus deze verkoper kwam er niet uit toen naar de filiaal manager want we zijn blijkbaar lastige klanten. De manager wilde eigenlijk opnieuw beginnen en helemaal nieuwe offerte maken. Daar zaten we weer een paar uur. Hij stelde offerte op en vroeg aan ons of wij bepaalde dingen leuk vonden, wij zeiden maak de offerte klaar en we zien wat het kost. Toen zaten we op ruim 23 duizend euro en hij wilde ons matsen en met de korting hadden we nu een offerte voor 16 duizend euro maar dan exclusief klus werk. Hoezo de klanten bedonderen en het geld van de klus werk op welke manier dan ook terug verdienen in de offerte? We zijn nu een paar maanden verder en de beste manager geeft geen prijs maar stuurt wel een rekening voor een aanbetaling van onze overeenkomst. Welke overeenkomst? het bedrag van de offerte kunnen ze niet opbouwen en het artikel die ze naar verwijzen klopt ook niet. Als antwoord kregen we dat we de rekening niet hoeven te balen als we maar duizend euro betalen. En er werd nu in de e-mail door de Keuken Kampioen ook aangegeven dat ze meerdere malen offertes gemaakt die binnen onze budget past. Die hebben we nog niet gezien. We hebben een e-mail teruggestuurd maar krijgen we geen antwoord. Het zal heel lang duren voordat we een keuken krijgen maar de plezier van een nieuwe keuken is er bij ons niet meer. Het zijn stelletjes oplichter. Hadden we dit eerder geweten.Gewenste oplossing
En offerte met duidelijk prijzenDe Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.