Klacht Keuken Kampioen: whirlpool koelvriescombinatie drama

duifje

In januari 2012 hebben wij bij de Keuken kampioen in Drachten in nieuwe keuken gekocht met 5 whirlpoolapparaten erin. Een der apparaten is een koelvriescombinatie, een zgn amerikaanse koelkast. Deze kreeg klachten eind april en na 4 monteurs werd deze eindelijk op 6 juni door een interne gaslek overleden verklaard. Het aanbod van Whirlpool is dat wij na een betaling van 370,- weer een nieuwe koelvriescombinatie krijgen. Daar gaan we niet mee akkoord en we hebben contact gezocht met onze wettelijke partner in deze, de Keuken Kampioen. Volgens hen is het gevraagde bedrag van whirlpool redelijk en ter compensatie wil men de voorrijkosten wel betalen. Wij vinden echter dat we een ondeugdelijk product hebben gekocht. Want een koelkast van deze aard en prijsklasse heeft tenminste een levensverwachting van 10 jaar. Het Europese garantietermijn spreekt over 2 jaar, maar dit is niet in de Nederlandse wet ingebed.

Wij willen dat de Keuken Kampioen zich coulant opstelt en inziet dat ze een ondeugdelijk product heeft geleverd. En garant staat voor een nieuwe koelvriescombinatie van hetzelfde type zonder dat wij aan enige compensatie mee hoeven te betalen.

Keuken Kampioen
    Contact met mevrouw gehad en aanbod gedaan om tot oplossing te komen. Mevrouw denkt hier over na en laat ons bericht

Ook een klacht indienen over Keuken Kampioen?